Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Férjcserélő

Baszáslélektan haladóknak és promiszkuitás-hermeneutika újrakezdőknek volt eredetileg, de a franc se tudja, mi ez már...

Friss topikok

  • Troppauer Hümér, érzékeny lelkű költő: Kedves Titti! Korábban olvastam blogodat, sajnálattal tapasztalom, hogy már nem itt írod tovább. ... (2015.04.13. 13:40) Függöny
  • Miklós123: @BlogElla: Meg kell rendesen tanulni (és ehhez kell szakirodalom...) és másrészt meg nagyon kell s... (2014.04.10. 14:50) Egy rövid poszt a nyalásról
  • Miklós123: Hát én csak véletlenül keveredtem ide. Elfogadom azt, hogy nem lehet egy életen át hűségben élni, ... (2014.04.10. 14:46) Swingtam - 2. rész
  • GrTs: @titti79: en csak szeretnem megkaparintani az uj blog cimet :D (2013.10.25. 10:53) Post scriptum
  • mucsailajos (törölt): És természetesen ez nem pedofília. A pedofília amúgy is leginkább szintén csak egy bélyeg, egy bos... (2013.10.09. 09:53) Honnantól pedofília?

Coming out

2013.06.21. 18:21 titti79

Aki régi olvasó, biztos nem lepődik meg. Depressziós vagyok. Hehe, mint az anonim függőknél, sziasztok, Titti vagyok és depressziós - már egész jól megy.

Valószínűleg kamaszkorom óta az vagyok, csak gyerekkoromban, a 80-as években ezt még nem nézték, nem kezelték. 23 éves voltam, amikor eljutottam egy orvoshoz - akkor már gyanús voltam magamnak, a sok sírással, a reménytelenség érzésével, a hisztériával. Valószínűleg egy ilyen életkezdési pánik tette súlyossá (akkor diplomáztam). Viszonylag gyorsan (értsd néhány hónap alatt) találtunk egy olyan SSRI-t, ami hatott, és teljesen normálisan tudtam mellette élni az életemet. Tudtam dolgozni, teljesíteni, úgy funkcionálni, mint egy normális ember. Ha szedem a gyógyszert, jól vagyok, ha nem, rosszul. Ennyi. Meg kellett tanulnom ezzel élni. Úgyhogy azóta lényegében folyamatosan szedem, és általában jól vagyok.

Amit utálok, az a társadalom hozzáállása még mindig ehhez a betegséghez. Sokan még mindig nem fogadják el, hogy ez nem rosszkedv, meg nem fáradtság. Nem lehet megoldani azzal, hogy többet sétálunk, sportolunk, nyaralunk. Egy depressziós akkor is kétségbe tud esni, ha elvileg minden rendben van.

A gyógyszerszedés sem úgy működik, mint az antibiotikum, hogy szedjük, szedjük, meggyógyulunk, abbahagyjuk. Dühít, hogy egy cukorbeteg szedheti az inzulinját egész életében, mert neki azt nem termeli a szervezete, de én meg "szokjak le a drogjaimról".

Whatever. Szedtem szépen az első terhességig, amikor is orvos tanácsára az utolsó trimeszterben lecsökkentettem és elhagytam, mert szoptatni nem javallott mellette. Gyanúsnak kellett volna lennie, hogy egyre rosszabbul vagyok, de mivel 7 éve nem voltam gyógyszer nélkül, már nem is emlékeztem, hogy milyen az, amikor beteg vagyok. Jött a szülés nagyon rossz állapotban: nagyon nehéz, nagyon durva, a fele vérem elfolyt. Lelkileg padlón. Azt hittem, nem lehet rosszabb, de az újszülöttel még rosszabb volt. A nem alvás, az iszonyatos gyengeség nem segített az állapotomon. Néhány hetes koráig bírtam, akkor jutottam el odáig, hogy vagyok én ugrok ki az ablakon, vagy őt baszom ki. Úgyhogy orvos, gyerek azonnal elválaszt, gyógyszer vissza (addigra már valószínűleg elbasztam a gyerek életét, mint anyám az enyémet újszülött koromban).
Elképesztően lassan jöttem vissza, kb. egy éves volt a gyerek, mikor egy kicsit kedvelni tudtam. Nem sokkal ezután jött a következő. Próbáltam okos lenni, ezúttal több orvossal konzultáltam, és arra jutottunk, hogy végig szedem a gyógyszert, és nem szoptatok. Elvileg mindennek rendben kellett volna lennie, volt is néhány jó hónapunk. Akkor elkezdtem újra fogamzásgátlót szedni, és az kavart be - kaptam valami új, "korszerűbb" darabot, és az összeveszett a régi SSRI-mmel. Ismét a padlón, ismét szuicid, még durvábban. (Ha nem olvasok utána, és nem kérdezek rá a nőgyógyásznál és a pszichiáternél is, hogy nem lehet-e ez a két gyógyszer a gond, sose jövünk rá, b+). Ezúttal kórházba is kerülök. Fogamzásgátló el, új gyógyszer. A doki megpróbál rábeszélni a bipoláris zavarra. Nem hiszek benne, de ad valami hangulatstabilizátort az SSRI mellé. Lassan, megint nagyon lassan jobban leszek.
Emellett ment a verbális lélekgyógyászat is - az első időben, 10 éve jártam egy jó évet, az rendbe tett, de a mai szememmel szakmailag totál nulla volt. Utána a szülésekig semmi. A szar időkben próbáltam valami normális terapeutát találni, de senkivel nem találtam a hangot. (Nyilván rólam szól, OK.) Járogattam, de szart sem ért.
Az a baj, hogy a gyógyszereim nagyon jól hatottak akkor, amikor "csak" dolgozni kellett, pasizni, magamat eltartani, de már nem bizonyultak elégnek a család faktor elviseléséhez. Ez egy olyan életterület, amin feltehetőleg súlyosan traumatizálódtam, és egyszerűen akkora hatalmas plusz stressz, hogy nem tudok elviselni. Még több gyerek, még "férjebb" férj - még depressziósabb anya.
Itt tartunk most. Ami bosszant, az az, hogy becsületesen szedem a gyógyszerem, nem bagatellizálom el a problémát, és mégsem vagyok jól. Ami 7 évig működött, most nem, vagy sokkal kevésbé. Miért romlik az állapotom? (OK, tudom, hogy miért, de MIÉRT?) Mert sajnos tényleg egyre rosszabb. Mennyi ebből a biokémia, és mennyi a roncs lélek? Lehetne-e a traumákra valami jó kis gyógyszerészeti sebtapaszt tenni? Járna nekik egy normális feleség, egy normális anya.

119 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferjcserelo.blog.hu/api/trackback/id/tr815372531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2013.06.22. 09:10:15

@***Büdösmackó***: De mi van, ha nincs konkrét ok?

whale 2013.06.22. 09:14:04

@***Büdösmackó***: Csak annyira, mint az emberek túlnyomó része. De mivel a nudista strandon mindenki csupasz, ezért nem lógok ki én sem sehonnan.:)

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 09:15:50

@whale: az kurva nagy gáz, amint írtam.

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 09:26:26

@whale: persze, így van. Megjegyzem egy ilyen paci nagymúltú, tapasztalt szakembereket is megesz vacsira. Nyehehe!

HoldViola · http://fiamma.blog.hu/ 2013.06.22. 11:44:17

Helló Titti! Én nem igen szoktam hozzászólni, inkább csak olvaslak téged, ezen a ponton azonban mégis csak szükségét érzem az írásnak.

Valaki itt megemlítette a borderline-t és szerintem ezen a vonalon érdemes lenne elindulnod. Szendi Gábor Albert Györgyi esete kapcsán nagyon tanulságos cikket írt arról, hogy nem mindegy, hogy valaki depressziós, vagy borderline-os depressziós epizódokkkal; a borderline esetében az SSRI lényegében hatástalan, ráadásul fogozza a suicide-hajlamot. Ami segít rajta, az nem a gyógyszer, hanem a pszichoterápia. Egy jó szakembert kellene találni, aki igazán jártas ebben.

A cikk itt van:

www.szendi.net/miert-pont-o.htm

Én SSRI-t szedtem magam is életem kritikus időszakaiban, legutóbb egy évig, nem kifejezetten depresszióra, hanem szorongás ellen, és bár szeritnem segített, önmagában - önfegyelem, lelki és szellemi munka nélkül - nem segített volna, inkább csak erőt adott.

Én szorítok neked, hogy kimássz ebből, nem csak magad miatt, hanem a gyerekek és a férjed miatt is! :) Kitartás:)

Víz Ivó 2013.06.22. 11:50:33

@titti79:

én is antidepresszánson élek. tudom miben vagy benne.
a gyerekeidet nézd mindenben, ha tudod. persze, kiviláglik az írásaidból is, hogy erős a lelkifurdalásod miattuk. nem erre akarnék még egy lapáttal tenni.

az átlag, ebben nem érintett, emberek azt hiszik magukról, hogy a szorgalmuk és akaraterejük eredménye, hogy nem válnak apatikussá, szorongóvá, életunttá, stb-vé. nekem is furcsa megélni, hogy egy kis bogyó képes életkedvet, önuralmat, pozitívabb jövőképet kibontakozni hagyni. erre az érzésre vagyok a leginkább kihegydzve. nehezen viselem, hogy a tudatomat maceráló szertől én változom meg. skizofrén állapot. a tudatom meg a kemikália összefognek értem, vagy ellenem....

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 11:57:32

@HoldViola: köszi, tényleg.
Szendit speciel egy fasznak tartom, és nem vagyok borderline. Bipol talán. Épp eleget tanulmányoztam a témát, szakemberben, aki látott, ez fel sem merült.
SSRI-vel leállni nekem nem opció - a hónap végét sem érném meg.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 11:59:30

@Víz Ivó: én olyan régóta szedem, hogy nem is emlékszem már magamra.

Víz Ivó 2013.06.22. 12:07:07

@titti79:

én sem javasolnék ilyesmit. mármint a bogyó elhagyását. én is próbáltam már lejönni a szerről, de csak mégmélyebbről kellett összekanalazni utána....

olyan aranyos volt valaki, aki a libidód le nem csökkenésén álmélkodott :-)

azt hiszi, hogy a többes szexet az elfojthatatlan libidód találtatta ki veled. irigylem azt, aki csak az álló farka elsüléseként, vagy a csiklója birizgeléséből eredő orgazmusaként éli meg a szexet..... :-)
de jó lenne ennyire egyszerűen megélni és nem millió dolgot kiélni általa!

Víz Ivó 2013.06.22. 12:09:17

@titti79:

ez a mondásod annyira jó, hogy mostantól: én találtam ki ! :-)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 12:09:28

@Víz Ivó: Nekem a libidóm abszolút nem csökkent, lehet, hogy fiziológiai szinten hathat így a gyógyszer, de nekem a lelki felszabadulás, amit adott kifejezetten pörgető volt szexuálisan - a felelőtlenség határáig és azon túl is szexorientált voltam huszonévesen.

Víz Ivó 2013.06.22. 12:20:47

@titti79:

én, mivel férfi vagyok, éreztem némi csökkenést, de nem a szex iránti fogékonyságom csökkent, hanem az életledv okozta változások mást is engedtek érvényesülni. a depi közben a szex sokkal erősebben tudott hiányozni.... mint valami drog. én ezt nem élem meg veszteségként, hogy már nem vezérel mindent az álló farkam.
a feleségem viszont magára vette a változást. szenvedett a depis időszakaimtól, de a közben felfokozódó szexet szerette. most meg panaszkodik, hogy már biztos nem kívánom őt annyira :-) hiába mondom neki, hogy régen sem őt kívámtam annyira, hanem a szex nyujtotta egyetlen jót az életben. tudok udvarolni, mi !? :-)

Víz Ivó 2013.06.22. 12:25:26

@titti79:

baszki! egyre bölcsebb vagy!!! öregszel :-)

Víz Ivó 2013.06.22. 12:26:27

@titti79:

írtam, hogy tudok udvarolni :-)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 12:27:53

@Víz Ivó: áhh, vizet prédikálok. nekem nem megy az őszintétlenség. mindent névértéken ki kell pofáznom - vagy ha nem akkor az arcomra van írva. nem véletlenül nem lettem diplomata. :)

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 12:47:20

@titti79: nem ártana border-teszt pedig. Elég sok dolog szól amellett, hogy nem zárható ki a magasan funkcionáló border van.

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 12:49:04

@titti79: dehogynem megy. Pl. hónapok óta pózolsz itt. Megy az!

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 12:50:25

@Víz Ivó: ja. Mondja ezt egy mórikáló, modoros fasz, akinek nincs egy átgondolatlan szava sem...

Víz Ivó 2013.06.22. 12:57:57

@***Büdösmackó***:

én is szeretlek. kedves tőled, hogy az én anyámat még nem kurváztad le. meg vagyok hatva.

vigyázz! nehogy így maradj!

csernusimis imágódat már kezdtem megszokni :-)

Csaba Sugár 2013.06.22. 12:59:13

A Közelebb című filmben van egy érdekes párbeszéd a depresszióról: (két férfi beszélget egy nőről)
- Ha szereted elengeded, hogy boldog lehessen.
- Ő nem akar boldog lenni.
- Mindenki az akar lenni.
- A depresszívek nem. Nekik a boldogtalanság önigazolás. Ha egyszer boldog nem lehet depressziós. Normális életet kell élnie, ami néha elég depresszív tud lenni.

Víz Ivó 2013.06.22. 14:57:53

@somatic333:

így gpndolják, akik magyarázatot tudnak adni mindenre. ők mondták az oviban, szent meggyőződéssel állítva a többieknek, hogy a csík tolja a repülőt. és ha csak nem aviatikai mérnök lesz, akár le is élheti az életét ebben a tudatban. nehéz velük vitázni. az élet őket igazolja :-)

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 15:13:49

@Víz Ivó: ami késik nem múlik. pl. csernusozásért simán leanyázlak. ritka nagy fasz, aki a pacit ilyen otrombán lerohanja.

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 15:15:38

@somatic333: a depressziósból általában csak egy, fontos dolog hiányzik, az pedig a jövőkép. nem túl bonyolult felépíteni őket, csak hosszadalmas. jól szokot működik a milestone-technika. vannak jóval nehezebb esetek náluk.

Csaba Sugár 2013.06.22. 16:51:38

@Víz ivó
Frappáns körmondatok de a lényegen nem változtat. Persze el lehet ezt intézni egy "ez egy faszság"-al is de érdemi megoldást te sem tudsz erre én úgy érzem.
Én nem hinném, hogy az antidepresszánsok lennének a jó módszer, lehet hogy nincs is jó módszer. Mintahogy olyan csodaszer vagy kúra sincs ami pesszimistából optimistát csinál.

@***Büdösmackó***
Szerintem a depresszióra való hajlam (főleg ami gyerek, kamaszkorban jelentkezik) nem betegség ezért nem is igazán gyógyítható. Meg lehet tanulni együtt élni vele és elfogadtatni a környezettel de ez a max. Lehet valakinek szuperül lefektetett jövőképe ha éppen úgy gondolja, hogy összedől a világ az nem sokat segít. De persze ez csak az én véleményem lehet hogy valakinek ez segített.

***Büdösmackó*** 2013.06.22. 17:27:13

@somatic333: hajlam? Nem értelek, bontsd ki. Az tény, hogy a depi hármas természetû; neurológiai, átriai és lógiai okai lehetnek. De szerintem nem érdemes belemenni itt ezekbe.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 17:34:13

@somatic333: BM-val nem érdemes vitatkozni, több félévet is végzett az orvosin, kívülről tudja az internetet és hullákat mos - amit nem tud a depresszióról és a rovarokról, azt nem is érdemes tudni

Zalai Béla 2013.06.22. 17:35:12

@somatic333: Szomorú, de ez tényleg "egy faszság".
Analógia: a féllábú azért nyavalyog, hogy nem tud futni, mert kényelmes neki egész nap a tolókocsiban ücsörögni.

A depresszióssal nem az a baj, hogy élvezi, hogy boldogtalan. Akkor nem szenvedne tőle, ha élvezné. Az a baja, hogy nem ismeri azokat a viselkedésmintákat, amikkel kitörhetne a boldogtalanságból.

Az, hogy a depis boldogtalan akar lenni, tökéletes magyarázat egy olyasvalaki számára, aki kívülről nézi az egészet, mert pontosan ez az, amit látsz az egészből. Az meg teljesen más, amit ő belülről érez. Ahhoz viszont, hogy ennek a felismeréséig egy egészséges ember is eljusson, az empátia igen magas fokára van szükség. Meg kell ugyanis érteni hozzá, hogy vannak emberek, akik a saját mércém szerint tökéletesen irracionális módon viselkednek, és a viselkedésüknek mégis megvan a saját belső koherens struktúrája. Minél racionálisabbnak gondolja magát valaki, ezt annál nehezebb elfogadnia.

Zalai Béla 2013.06.22. 17:36:21

@***Büdösmackó***: Uraságod inkább elemezhetné saját magát. Mármint hogy vajon milyen kapcsolatban van az Ön nárcizmusával az, hogy folyton bordie/bipó nőket választ?

Zalai Béla 2013.06.22. 17:39:38

@titti79: Ne tessen aggódni. Büdösmackó az a fajta klinikai eset, aki hosszasan műveli ki magát a különböző személyiségzavarokat illetően, hogy rábukkanjon: a környezete miért hibás mindenért, ami vele történik. Így egyrészt igen elmélyült felszínes tudásra tett szert, másrészt pedig igen szelektív a forrás feldolgozásában, mivel azt jellemzően megkerüli és/vagy projektálja a környezetére, ami őt érinti az egészből.

H.Solo 2013.06.22. 17:50:24

Sajnálom, engem itt veszített el az egyébként szimpatikus problémákkal küzdő blogger hölgy.

Lehet neveket adni, lehet személyekhez kötni, a magyarázkodás csak magyarázkodás marad. A családi mondás szerint "túl jó dolga van, hogy ilyenekkel foglalkozik".

Sok sikert a ... a nem tudom mihez. :-)

Csaba Sugár 2013.06.22. 17:51:58

@Zalai Béla:
Mindenki máshogy látja ezt és azt gondolom mindenki máshogy is reagál. Van aki szenved és ki akar törni de van aki nem. Nem lehet kategorizálni.
Idéznék Tittitől (utólagos engedelmével)
"A depi nem olyan kurvanagy truvaj azert..."

Más példa, mi van azzal az ultramaratonistával aki mondjuk lefut 50 kilométert? Végig szenved és mégis élvezi. Nem tudod elképzeni azt hogy valaki élvezi, hogy szenvedhet?

@***Büdösmackó***
Szerintem se. Vannak dolgok amik csak úgy léteznek, nincs ok vagy magyarázat.

Zalai Béla 2013.06.22. 17:52:40

@H.Solo: " Sajnálom, engem itt veszített el az egyébként szimpatikus problémákkal küzdő blogger hölgy."

Ha még maradna egy pillanatra a kedvemért, én csak most érkeztem... Mennyiben szimpatikusak azok a problémák, amelyekkel a blogger hölgy küzd?

Zalai Béla 2013.06.22. 17:56:50

@somatic333: A maratonista nem a szenvedésért fut, hanem éppen hogy azért, ami a szenvedése eredménye. Hogy megcsinálta. És minél több szenvedéssel jár, annál nagyobb a sikerélmény.

A depressziós számára nincs ilyesfajta végcélja a szenvedésének, mivel a szenvedése nem valami elérésére irányul, hanem egy állapot: éppen a szenvedés fenntartására. De ismétlem: legalábbis ha én jól értem a jelenséget, ez nem azért van, mert "élvezi". Azért van, mert bár ki akar törni belőle, nem tudja, hogyan kell.

Szerintem azoknál, akikre azt mondod, hogy nem akarnak kitörni, szintén nem feltétlenül az akarat hiányzik. Egyszerűen tehetetlennek érzik magukat. Azt érzik, nem rajtuk múlik, mert ők mindent megpróbáltak. Te persze kívülről úgy látod, hogy ez a "minden" a te mércéd szerint semmi, és csak akarnia kellene azt a viselkedésmintát követni, amit te követsz. Csak ilyenkor azt felejted el, hogy te sem azért követed a helyes viselkedésmintát, mert így akarod, hanem mert gyerekkorodban megtanultad, és természetesen jön.

Próbáld csak meg, ha nagyon akarnál, tudnál-e depressziós lenni. Nem kis tehetség, és még több munka lenne, ha sikerülne is, már amennyiben nem vagy persze eleve depresszív alkat.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 17:57:14

@H.Solo: ezt nem vártam tőled, de menj csak. hiteltelen lettem, mert van egy betegségem? vagy Parassapusztán ez még mindig csak pesties nyafogás? b+ XXI. század...

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 18:04:17

Ez egy gumiszoba, ahova néha bepillantanak az orvosok, megcsóválják a fejüket, és továbbmennek. Ha nem mennek, akkor bekerülnek ők is a szobába, és az ápoltak lehúzzák őket a szintjükre. De biztonságos hely, mert az emberek visszapattannak a falakról, csak az egymásnak ütközés fáj kicsit. Szerénységem meg ül a csilláron, és hullámos papagájnak képzeli magát.

Csaba Sugár 2013.06.22. 18:07:52

@Zalai Béla:
Szóval ezt a logikát követve a maratonista miközben fut végig piszokszarul érzi magát az egyetlen ok hogy ezt elviseli az a végén a siker?

Én is szoktam futni, igaz nem ultramaratont de személyes tapasztalatból mondhatom, hogy ez nem így van. Én közben is élvezem :)

Zalai Béla 2013.06.22. 18:13:51

@somatic333: Nem érzi magát "piszokszarul". Nyilván élvezi, mert minden lépéssel közelebb kerül a céljához. A szenvedés, amivel jár az egész, elhanyagolható a sikerélményhez képest, ami a végén a jutalma. De ha nem sikerül neki (mondjuk idő előtt fel kell adnia, mert kipurcan), az egészet kudarcként éli meg, és szenvedésnek fogja fel az egészet. De a legtöbbjük vélhetően tovább fogja csinálni, és nem azért, hogy tovább szenvedjen, hanem azért, hogy sikerüljön neki.

A depressziós is azért szenved, mert ki akar törni, csak nem sikerül neki. Ha élvezné az állapotot, nem szenvedne tőle, mert fenn akarná tartani. Tudom, hogy az egész nem túl racionális, de éppen ezért mondom, hogy empátia kell a megértéséhez, nem racionalitás. A két példát összekapcsolva olyan ez, mintha a tolókocsis próbálná lefutni a maratont. Csak a szenvedés jutna neki, mert a célja elérhetetlen. De míg a tolókocsis választhatja azt, hogy nem fut maratont, hanem abban érvényesül, amiben jó, és amire a fogyatékossága ellenére más képességei alkalmassá teszik, addig a depressziós nem választhatja azt, hogy lapoz a sérült lelki világa felett, és másban teljesedik ki.

Illetve de, megteheti, ignorálhatja a lelki sérüléseit. Ezt csinálják például (sok esetben) a fentebb már említett nárcisztikusok. Ezzel azonban azt érik el, hogy a saját lelki nyomorukat a környezetükre vetítik ki, és miközben ők maguk továbbra is boldogtalanok maradnak, a szeretteiket is boldogtalanná teszik.

Zalai Béla 2013.06.22. 18:24:10

@titti79: Sajnos ez a hátulütője annak, hogy nyilvános a blogod. De hidd el, sokaknak nagyon tanulságos, és nem mindenki ítél el azért, amiken keresztülmész. Azért ez szerintem kiderül a kommentek egy részéből is. Csak azért van, hogy sokan értetlenkednek, mert nehéz elfogadni, hogy nem működünk egyformán, és akinek magától jön, hogy jól csinálja, sokszor nem képes megérteni, másoknak miért tűnik lehetetlennek az, ami a számukra kézenfekvő.

Kitartást, szerintem jó úton haladsz! A megtorpanások, kudarcok és elutasítások pedig sajnos szükséges velejárói a gyógyulási folyamatnak. Ne hagyd, hogy eltántorítsanak a célodtól. Az erő benned van. Én hiszek benned, és biztos vagyok benne, hogy nem vagyok ezzel egyedül.

Víz Ivó 2013.06.22. 18:43:28

@Zalai Béla:

hát, ha te nem vagy depi, akkor meglehetős empátiára tettél szert erre nézvést. csak nincs a szeretteid közt valaki, aki miatt ki kellett fejlesztened ezt?

@somatic333:

a te látásmódod még nem is a legrosszabb. épp csak átlagos. de szerencsére a problémáim kezeléséhez nincs úgy szükségem az átlag megértésére, elfogadására, mint egy sikertelen sportolónak vagy egy testi fogyatékkal élőnek. simán eltitkolom az átlag elől a bajomat. tittihez hasonlóan, még itt az arctalan neten is nehezen hozakodnék elő vele. még a szeretteim, a családom tagjai közt is vannak, csak az átlagos megitélésig jutó emberkék. velük sincs semmi baj. az a vicces az egészben, hogy azt hiszik magukról a mentális egészségüket, állóképességüket tekintve, amit egy kudarcos maratonfutó megitélésével kapcsolatban hisznek a fizikai és pszichikai erőnlétükkel kapcsolatban. azt hiszik, ha akarnák, simán lefutnák azt a 42 km-t. vagy mint Kabos Gyula a zenei tálentumáról:
- mondja, tud maga zongorázni?....
- egészen biztosan. még sosem próbáltam...

Zalai Béla 2013.06.22. 18:52:56

@Víz Ivó: Depis éppenséggel nem vagyok, és a szeretteim között sincs (tudtommal). De akad a legközelebbi hozzátartozóim között skizofrén, bipó, nárci és bordi is. Sőt, pár személyiségzavarra utaló karakterjegyet én is hordozok magamban (beteg szülőktől tanult rossz viselkedésminták), bár messze nem a klinikai eset határán túl. De nem a saját nyűgöm segített abban, hogy kifejlesszem (vagy inkább úgy mondom: folyamatosan fejlesszem) magamban az empátiát, hanem az, hogy pontosan úgy, vagy talán még drasztikusabban láttam a szeretteimnek a betegségükhöz való hozzáállását, mint somatic, és egyszerűen nem fért a fejembe, hogy hogy lehet ennyire gáz valaki. Főleg, hogy közben úgy érzem, én a saját zavaraimon viszonylag könnyen túlléptem (persze ez a hit is lehet nárci vonás :D).

Úgyhogy utánaolvasgattam, és nem azokat a könyveket kerestem, amik arról szólnak, hogyan szabadulj meg az életedet tönkretevő beteg szeretteidtől, hanem amik arról, hogyan tanulhatod meg legalább egy picit az ő szemükkel nézni a világot, még ha a gondolkodásmódjuk örökre idegen is marad a számodra. Megmenteni persze nem tudom őket (meggyőződésem, hogy az orvosok is csak asszisztálni tudnak a gyógyulásban), de legalább nem teszem még jobban tönkre az életüket (és így a sajátomat), ha nem önvédelmi reflexekből, elutasítóan reagálok arra, ami történik velük.

Zalai Béla 2013.06.22. 19:03:14

@***Büdösmackó***: Legalább a nárcizmust nem tagadja.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 19:12:04

@Zalai Béla: elbaszott nagy deficitjeim vannak empátia terén. a második bekezdésedről is először csak az jutott eszembe, hogy a férjem ilyenre nem hajlandó. csak másodjára az, hogy én sem.

Zalai Béla 2013.06.22. 19:20:23

@titti79: De másodjára eszedbe jutott, és ez a lényeg! A férjedet meg ne írd le. Ha akár csak egy évvel ezelőtt olvasom ezt a blogot, és netán kommentelek is, az érzéketlen mindentudók számát gyarapítottam volna, aki megmondja a frankót.

Arra, hogy nem vagy empatikus, két dolog. Az első az, hogy nem kell mindenkinek empatikusnak lennie. Ha nem vagy az, fogadd el, és szeresd magad így. Először magadat kell helyreraknod. Amíg magadat nem tudod szeretni, másokat sem fogsz tudni kellően szeretni. Ha bűntudatot érzel, hogy nem szereted eléggé a hozzátartozóid, érdemes elgondolkodnod azon: vajon magadat eléggé szereted-e. Ha belülről átjár a magad iránti szeretet, sugározni fog belőled, és meglátod: nem is kerül erőfeszítésbe, hogy másokat szeress. Ezért hiszik az egészséges emberek azt, hogy ez olyan könnyű. Mert a nehezén túl vannak, és képesek önmagukat szeretni. Aki viszont ezt nem tanulta meg, mert gyerekkorában nem kapta meg a kimutatott szeretetet, annak nagyon nehéz ezt az akadályt leküzdenie.

A másik meg az, hogy ha mégis empatikus szeretnél lenni, az empátia is, mint annyi minden, tanulható. És ebben is, mint annyi mindenben, a gyakorlat teszi a mestert. Nem észosztani akarok: a mesterfoktól én is nagyon messze vagyok. De fejlődöm, és a blogod alapján (amit egy ideje olvasgatok már, csak mindig elnyomtam a kommentelhetnékem) te is. Az első és legfontosabb lépés a szembesülés. Ha látod és belátod, mi keseríti meg az életedet, már jó úton haladsz.

Zalai Béla 2013.06.22. 19:57:51

@H.Solo: Persze, a dolog benne dől el. Segíteni nem tudsz rajta. A kezelőorvosa szerepe is behatárolt, kb. annyi előnye van (ha veszi a fáradságot és odafigyel rá), hogy ismer olyan technikákat, amelyekkel hatékonyabban tud önbizalmat önteni belé. Mert amennyire látom, ezekből a betegekből jellemzően nem az akarat hiányzik (én is sokáig ezt gondoltam a saját beteg ismerőseimről), hanem az a hit, hogy képes rá. Ezt a hitet külső megerősítés nem adhatja meg, hiszen az a lényege, hogy belülről kell jöjjön.

Viszont ártani nagyon is lehet neki, ha az épp bimbódzó önbizalmát rombolja valaki azzal, hogy egy újabb pofont ad neki. Persze ez gyakran elkerülhetetlen, de legalább amikor elkerülhető, érdemes megpróbálni elkerülni.

Nyilván te sem bántani akartad, amikor írtad, amit írtál. Látod, Titti mégis kudarcként élte meg.

H.Solo 2013.06.22. 20:01:10

@titti79: Nem azt írtam, hogy hiteltelen vagy. Egyszerűen egy lelki betegséggel nem tudok mit kezdeni, összezavaradok, eltávolodok, mert itt a nagy általános igazságok valszeg nem működnek, amik az "egészségeseknél" működnek. És különben is ki az egészséges? Szerintem mindenki defektes, de aki deklaráltan vagy inkább igénye van arra, hogy páciens legyen az nekem megfoghatatlan. Ez segítségkérés? Nem tudom. Mert elfogadsz vajon segítséget, akár orvostól, pszichológustól, családodtól, férjedtől, barátaidtól, az itteni ismeretlenektől?

A barátnőm épp a napokban mondta, hogy úgy érzi mindenki hülye körülötte, nagyon lelkesen bólogattam - most esett le, Te a másik oldalon vagy... te vagy hülye és mindenki normális? Van ilyen a fejedben?

Persze az én megoldásaim és életem is olyanok, amilyenek...

Szóval ne vedd magadra. Ha fizikai betegsége van körülöttem valakinek, akkor ellátom tisztességgel, hogy hamar meggyógyuljon, de nem utyumputyuzom. Ez is szokás Parassapusztán. :-) :-*

whale 2013.06.22. 20:11:18

@titti79: Nem mókuska. Azért lettél hiteltelen, mert nem voltál őszinte. A pszichopata hazudozás bárkinek szarul áll. Neked is....
És persze értem én, hogy csak egy kis extra figyelemre és törődésre vágytál, de ez akkor is gáz így.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.22. 22:07:14

@whale: nem látom, hol hazudtam. nem mondtam, hogy nem vagyok depis. amúgy meg megsúgom, hogy nem olyan q könnyű kimondani. és vajon mikor kellett volna? két faszverős sztori között? "ja, amúgy depressziós vagyok" pont olyan coming outolni vele, mint a homokossággal. elmondod, amikor kijön, és kész. igazságtalan vagy, és ezt te is tudod.

Csaba Sugár 2013.06.22. 22:20:34

@Víz Ivó: Mit értesz az alatt, hogy átlagos? Mi az amit egy "átlagos" ember nem láthat ebben? Tényleg érdekelne amit gondolsz.

@Zalai Béla
"hogy pontosan úgy, vagy talán még drasztikusabban láttam a szeretteimnek a betegségükhöz való hozzáállását, mint somatic, és egyszerűen nem fért a fejembe, hogy hogy lehet ennyire gáz valaki."

Milyen is vagyok én ebben a kontextusban?

Zalai Béla 2013.06.22. 23:29:02

@somatic333: Elnézést, ha személyeskedésnek tűnt, de mintha azt az álláspontot képviselnéd, hogy a depressziósok szeretnek szenvedni, és akarat kérdése, hogy ki tudnak-e jönni a nyavalyájukból. Sokáig cseszegettem én is a depressziós fázisban levő skizó és személyiségzavaros ismerőseimet, hogy "szedjék már össze magukat", "csak akarni kell", és hasonlók.

Ezek a tanácsok egy egészséges embernél működnek. Mindenkinek jöhetnek össze a dolgok, és lehet tőlük depis. Ekkor egy ilyen tanács általában segít.

Viszont vannak, akiknek a depresszió nem időszakos, és nem feltétlenül a körülmények váltják ki, hanem alapállapot. Gyerekkori trauma, rosszul tanult viselkedésminták, védekezési mechanizmus. Való igaz, egyfajta menekülés a problémák elől, de nem szándékos, hanem rossz beidegződés. Ha nekik azt mondod, hogy csak akarni kell, még értéktelenebbnek tartják magukat tőle, hogy miért nem képesek rá, ha ilyen egyszerű. Mert nem az akaraterejükkel, hanem az önbizalmukkal van a gond: nem hiszik el, hogy képesek arra, amire mások, mert nem tudják, hogyan kell a rossz reflexeket jókra cserélni. Lássuk be: ez valóban nehezebb, mint eleve jó reflexekkel rendelkezni.

Szóval bár teljesen igazad van abban, hogy a depresszió egy külső szemlélő számára leírható úgy, hogy a depis "jól érzi" magát a depressziójában, mert a viselkedése, gondolkodásmódja a helyzet fenntartására irányul, de a depis dolgát ezzel csak megnehezíted. Ezért gondolom, hogy célszerűbb nem így hozzáállni a kérdéshez, hanem megkeresni azokat a mozzanatokat a viselkedésében, amelyek előre mutatóak, felhívni rá a figyelmét, hogy tessék, itt van, képes rá, hogy jól csinálja, dicsérni érte, validálni, megerősíteni abban, hogy ez kifelé vezet.

A többi persze már az ő dolga, de ha az akaraterőt kéred számon rajta, részese leszel a folyamat gerjesztésének. Jellemzően éppen azért nem tud kikecmeregni a trutyiból, mert gyerekkora óta csak azt hallotta, hogy csak akarni kell, de senki nem mutatta meg neki, hogyan csinálja. Ha beállsz a sorba, csak hátráltatod abban, hogy rájöjjön magától, mert a megoldás keresése helyett hibáztatni fogja magát, hogy miért nem megy neki, ha ilyen egyszerű.

Márpedig hátráltatni nyilván nem akarod. Persze segíteni, vagy legalább nem hátráltatni a beteget a gyógyulásban se csak akarni kell sajna, tudni kell a módját is. Sokáig én se tudtam, mostanában kezdem kitapasztalni, hogy egy radikális hozzáállásváltás, némi empátia és validáció csodákra képes. Az akarat és a jószándék viszont nemcsak a depiből való kiszálláshoz, de az ebben való külső támogatáshoz se elég ;)

whale 2013.06.23. 06:26:27

@titti79: Nem voltál őszinte. Bármikor kibökhetted volna, hogy felesleges találgatni, analizálni, mert van diagnózisod és kezelnek is. Nem régóta, csak 10 éve...Mindegy, nem baszogatlak, mert egyrészt elég szarul vagy, másrészt egy felületes on-line ismeretségbe ez végül is belefér.
Ha IRL cimborák lennénk, egy baráti orrba vágás lenne a minimum. :)

***Büdösmackó*** 2013.06.23. 06:47:59

@whale: te tényleg komolyan veszed ezt az egészet?! cuki vagy!

whale 2013.06.23. 07:09:21

@***Büdösmackó***: Csak annyira, amennyi energiát beleölök. Szóval csak módjával.
De ha már a blogger deklaráltan kényszeresen őszintének tartja magát, akkor ne sunyuljon, mert attól bedurcizok.

***Büdösmackó*** 2013.06.23. 07:23:11

@whale: ő is játszik, te is játszottál. így jártál, hát na bumm!

whale 2013.06.23. 07:50:03

@***Büdösmackó***: Persze, de nem szeretem, ha csalnak játék közben.

Zalai Béla 2013.06.23. 10:05:30

@***Büdösmackó***: Kreatívabb replikát vártam, dagadt bróker úr ;)

Zalai Béla 2013.06.23. 10:08:10

@whale: Ami kényszeres, soha nem őszinte. A kényszeresen őszinte akkor és azért őszinte, mert kényszernek érzi. Amikor nem érzi a kényszert, nem lesz őszinte. A kényszeresség lényege éppen az, hogy nem önmagában érték neki, amire a kényszere vezeti, ezért soha nem "kiszámítható".

Ha csak játék, akkor szerintem ügyesen csinálja. Másrészt úgy izgalmas a játék is, ha komolyan vesszük.

Zalai Béla 2013.06.23. 23:37:48

@***Büdösmackó***: Sokat iszom, de nem eleget. Kérdés, miért offoljuk szét ezt a posztot ahelyett, hogy a nárcizmusodról beszélgetnénk. Az legalább szegről-végről releváns lenne. Mármint annyiban, hogy magyarázná, mit lebzselsz itt, és miért épp olyan kommenteket írsz, amilyeneket.

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 09:17:19

@Zalai Béla: beszélhetünk anyádról is, ha annyira akarod, de ha akarod, a te kommentjeidről is beszélhetünk. na azok is megérnek egy misét. ha az én kommentjeim narcisztikusak, akkor a tieid nem is tudom milyenek.

Zalai Béla 2013.06.24. 10:14:12

@***Büdösmackó***: A kommentjeim erőlteljes PP karakterjegyeket viselnek. Anyám sztorija mondjuk valóban megérne egy külön blog.hu-nyi felületet. És a te anyádé?

mrbateman 2013.06.24. 10:41:07

@Zalai Béla: Van rá egy rekesz söröm, hogy Macika gimiben észrevette, hogy komoly bajok vannak, ezért - hogy segítsen saját magán - a segítő szakma felé fordult. Ha csak simán impotens lenne, akkor még tisztességes urológus is lehetett volna belőle, de a gondok az irányítótoronyban voltak, így pszicho vágányra fordult.
Majd a kollegák rájöttek, h. hoppá-hoppá Maci nem jó oldalán áll a fasznak és inkább neki van szüksége kezelésre, mintsem hogy...
...na azóta nem kap beteget, így itt tobzódik és puffogtatja a frázisokat, mint valami netes kuruzsló.

Zalai Béla 2013.06.24. 10:49:15

@mrbateman: Benne van a pakliban. Bár nekem inkább konyhapszichológusnak tűnik, de nem vagyok szakember, simán tévedhetek.

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 11:23:20

@Zalai Béla: anyám sok tragédiát hozott az életembe, de leginkább a zacskóslevesei okoztak traumát.

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 11:26:11

@Zalai Béla: lévén polihisztor vagyok és zseni, érdekes itt mazsolázni. ellenben kikérem magamnak, hogy bármilyen módon egy platformon emlegess a bölcsésztársadalom legaljával. A pszichológusoknál már csak egy kaszt van lejjebb, az pedig a gender-study.

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 11:28:51

@mrbateman: zsenge gimnazista koromban egyik kezemmel gépi kódban írtam a szintetizárprogramokat, másik kezemmel zsinórban gyömöszköltem magam alá a hosszúcombú szőke tiniket. (a sípolós gumiállatkáimmal a fürdőkádamban folytatott erotikus mutatványaimat itt most nem ismertetném)

Zalai Béla 2013.06.24. 11:35:40

@***Büdösmackó***: Idősebbnek gondoltalak. Azt hittem, még a leveskockás korból jöttél, netán egyenesen a vegetásból.

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 13:34:54

@Zalai Béla: megjegyzem a három termék parallel fut, most bekapcsolódott a zselésűrítmény a dologba. Szekvenciálisan látod a világot, pedig az csak a felesezénél igaz!

Felhívom figyelmed arra, hogy ez itt nem buzibár. A koromat és ruhaméreteimet remélem nem kezded el megkérdezni, sem a haj- illetve szemszínem. Tudom, vonzó a parázsló személyiségem de semmilyen körülmények között se álmodozz arról, hogy a mellemet szophatod, más testrészeimre meg pláne ne gondolj!

Zalai Béla 2013.06.24. 13:58:00

@***Büdösmackó***: Netán valami szégyellni valód van a ruhaméreteiddel, vagy a haj- ill. szemszíneddel? Akarsz beszélni róla?

Csillapodj már, Mackó, ez a blog nem rólad szól. Ha panaszkodni akarsz, miért nem csinálsz egy sajátot?

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.24. 15:44:23

@Zalai Béla: érdekes, nekem is ez ugrott be. amikor én szenzitív időszakban voltam, még nem volt zacskós leves :))))

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 18:05:42

@Zalai Béla: te is csillapodhatsz, ugyanezzel az erővel. volt. vádaskodásod nem áll helyt: hogy napokig ide sem néztem.

vagy netalán valamelyik kommentem talált volna be abba a kis rezgő kis buzeráns szívecskédbe?!

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 18:08:19

szerényen megjegyezném, hogy az első maggi-kocka 1908-ra datálható vissza! lássátok be, nincs visszaút, csakis buták lehettek, vagy öregek, de leginkább mindkettő!

Zalai Béla 2013.06.24. 19:23:38

@titti79: Hát ez az. Mackó szerint ezek egymás mellett létező dolgok, de én is határozottan emlékszem azokra az időkre, amikor zacskós még nem volt, csak leveskocka. Persze lehet, csak rossz helyen vásároltak a szüleink gyerekkorunkban :)

@***Büdösmackó***: Nem, csak ismerem a fajtádat.

Ami a kockás dolgot illeti: épp azt mondjuk Tittivel, hogy a zacsi jött később, nem a kocka.

***Büdösmackó*** 2013.06.24. 19:46:02

@Zalai Béla: nah, te bölcsész terelsz, de átlátok a praktikáidon: a válaszom frappáns lesz: buta vagy!

Zalai Béla 2013.06.24. 19:50:52

@***Büdösmackó***: Sosem állítottam az ellenkezőjét. Ebbe köss bele, ha tudsz ;)

H.Solo 2013.06.24. 20:16:43

Szerintem szórakoztató Büdösmackó... ha az ember csak magáért az olvasásért olvassa, akkor tényleg szórakoztató.

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 08:46:06

@Zalai Béla: de azt sem állítottad, hogy buta vagy!

Zalai Béla 2013.06.25. 09:40:05

@***Büdösmackó***: Nem állítottam, hogy állítottam.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.25. 10:20:03

Ó, az alsó tagozat de csodás is volt.

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 10:35:37

@Zalai Béla: azt sem állítottad, hogy nem állítottad! amennyiben nem állítod, hogy állítod és azt sem állítod hogy nem állítod, valamint sem állításod, sem nem-állításod közvetlenül nem tapasztalható, ezesetben egyenes következmény az, hogy állításod arról, hogy nem állítottad azt hogy állítottad meglehetősen álságaos!

ergo lásd be, hogy buzi vagy!

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 10:36:14

@titti79: mesélj róla, titti. valami pedószex emelné a olvasottságod.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.25. 10:39:24

@***Büdösmackó***: "Az Isten szerelmére, Alvy, még Freud is beszél a lappangási periódusról!"

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.25. 10:41:31

@titti79: apropos, van durva sztorim ovi-kisiskola idejéből,de azt még a saját pszichológusomnak sem mesélném el

Zalai Béla 2013.06.25. 11:31:31

@***Büdösmackó***: A bizonyítás terhe rajtad, Mackó, mert te állítottál!

whale 2013.06.25. 12:25:38

@Zalai Béla: Na jól van, szerintem mindketten verjétek ki és akkor talán lenyugszotok.
Ez itt nem egy tárgyalás, nem vonatkozik rá a Be., meg Pp.:)

whale 2013.06.25. 12:26:28

@titti79: Akkor itt bátran elmondhatod.:)

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 12:52:17

@Zalai Béla: amenyiben a valóságot közvetlen megfigyelés eredményeképpen értelmezzük, úgy igazad van, de a valóság nem más, mint legtöbbször közvetlen megfigyelésen alapuló absztraktumok vagy közvetett princípiumok alapján aloktott feltételezés. Erre sokan rámutattak, és olyan tudományágak alapulnak erre a tézisre, mint a kvantummechanika.

Félre ne érts, ez nem azt jelenti, hogy anyád egy fénylény, viszont nem jelenti azt, hogy te buzi lehetsz attól, hogy áttételes tapasztalatokon alapulva én azt állítottam, szerintem buzi vagy. Az állításom tagadását kizárólag te tudod elérni azzal, hogy a valóság olyan szeleteit mutatod be, amely mefigyeléseimet negálja. Egyik ilyen megfigyelésem a szmájli használata. Szóval, ha van tennivaló, az a tiéd, és ha be kell valamit bizonyítani az az, hogy nem minden buzi szmájlizik, de minden szmájlizó buzi!

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 12:54:55

@titti79: Isten szerelme mint olyan több évezredes vallási viták alapja. Te itt azon tanakodsz, hogy dugol-e mással is úgy, hogy azt a férjed látja, avagy nem.
Igazán nem óhajtalak a bolsevikokra annyira jellemző tereléssel vádolni, de meg kell említenem: a határmezsgyén jársz!

Zalai Béla 2013.06.25. 13:12:41

@***Büdösmackó***: Ha ezt kell bebizonyítani, bizonyítsd be ;)

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 13:25:18

@Zalai Béla: én nem bizonyítom, te pedig eltáncolsz a feladat elől, ergo igazam van!

Víz Ivó 2013.06.25. 13:57:24

@***Büdösmackó***:

tegyük fel, Béla buzi. Ez, itt, ebben a közegben, számunkra és titti depressziója szempontjából teljességgel indifetens. Ha számodra bír valamilyen jelentéssel ez a körülmény, akkor fejtsd ki. Nyugodtan beleszámíthatod a véleményedbe Béláról, rólam vagy bárkiről, amit amúgy is bizton tudni vélsz, hogy pl buzik vagyunk! Csak halljuk már az ebből következő speciális infót, amit csak te tudsz.
Whale-t vagy bateman-t nem heterózod le folyvást. Miért? Még nem bizonyították be, hogy búzák? És addig automatikusan heterók? De az első szmájli és mehetnek a lecsóba?
Szív küldi szívnek, szívesen: :-))))
a négyvonásos szmájli a tacsakos buzik ismertetőjegye? Rólam mit árul el mindez?

Víz Ivó 2013.06.25. 14:03:51

@***Büdösmackó***:

egyébiránt, az "anyád nem egy fényjelenség" meghatározás zseniális :-))))
most már csak a te anyádról nem tudjuk azt, ami téged feszít vele kapcsolatban. meg a homoszexuális elfojtásaidat sem értem, hogy itt, arctalanul, ismeretlenül, kinek játszod meg magad és miért?

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 14:39:16

@Víz Ivó: a poszt címe látom idevonzotta a magadfajta buzikat, de jól megjártátok, itt nem rólatok van szó!

***Büdösmackó*** 2013.06.25. 14:42:55

@Víz Ivó: meglátásom szerint a négyszeres szmájlisok gigantikus buzeránsok. mivel a kérdőjeleket előszeretettel használod, fenti állításom többszörösen igaz rád.

amennyiben én játszom magam itt, és színészkedek, akkor te maga vagy Fredric March!
süti beállítások módosítása