Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Férjcserélő

Baszáslélektan haladóknak és promiszkuitás-hermeneutika újrakezdőknek volt eredetileg, de a franc se tudja, mi ez már...

Friss topikok

  • Troppauer Hümér, érzékeny lelkű költő: Kedves Titti! Korábban olvastam blogodat, sajnálattal tapasztalom, hogy már nem itt írod tovább. ... (2015.04.13. 13:40) Függöny
  • Miklós123: @BlogElla: Meg kell rendesen tanulni (és ehhez kell szakirodalom...) és másrészt meg nagyon kell s... (2014.04.10. 14:50) Egy rövid poszt a nyalásról
  • Miklós123: Hát én csak véletlenül keveredtem ide. Elfogadom azt, hogy nem lehet egy életen át hűségben élni, ... (2014.04.10. 14:46) Swingtam - 2. rész
  • GrTs: @titti79: en csak szeretnem megkaparintani az uj blog cimet :D (2013.10.25. 10:53) Post scriptum
  • mucsailajos (törölt): És természetesen ez nem pedofília. A pedofília amúgy is leginkább szintén csak egy bélyeg, egy bos... (2013.10.09. 09:53) Honnantól pedofília?

Mindent anyámról 2.

2013.06.11. 08:35 titti79

A pszichológus, akitől időközben megváltam, szintén nyomta ezt a gyerekkori trauma dolgot. Ő abba kapaszkodott, amikor arról meséltem, hogy mennyire féltem gyerekkoromban. Egész picinek nem lehetett vendégségbe vinni, mert ha idegent láttam, nem hagytam abban a visítást. Éveken át nem mertem lelógatni a lábam az ágyról, mert féltem, hogy elkapja valami. Iskoláskoromban lehetetlen dolgoktól rettegtem, pl. hogy pestist kapok, vagy ránk zuhan egy repülő (ez olyan akut félelem volt, hogy napjában 20szor, amikor elhúzott felettünk egy repülő, végigremegtem). Elég nagy voltam már ahhoz, hogy tudjam, a félelmem irracionális, amitől még kellemetlenebb és vállalhatatlanabb lett az egész.

A pszichológus azt mondta, olyan gyerekek félnek ilyen sokat, akik otthon nem érzik biztonságban magukat. Nem akartam ezt elfogadni, de ma már hajlok rá, hogy valahogy összefüggésbe hozzam ezt a félelemet a fenti eseményekkel. Ami bizarr, hogy mindig anyámhoz rohantam, amikor megijedtem, mindig az ő szoknyája mögé bújtam, mindig ő nyugtatott meg (amíg elég kicsi voltam ahhoz, hogy bevállaljam, hogy félek).

Beugrik még egy korai emlék, 3-4 évesnél nem lehetek több. Valami ott alvós képzésszerűn vagyunk egy eldugott bükki faluban, apám oktat, mi meg családostul ott lógunk. Anyu az öcsémmel és velem megy egy folyosón, épp elhaladunk ismerősök egy beszélgető csapata mellett, nem lehetnek többek 20 évesnél. Az öcsém előrerohan, anyám utána, én kicsit lemaradok. Az egyik srác viccből felkap, és nagyon magasra felemel. Valami olyasmivel viccelődnek, hogy "nahát, ez a tied? igen, ilyen nagyra megnőtt, mit szóltok?". Iszonyatosan félek, annyira, hogy sírni sem tudok, kiabálni sem, szólni anyunak, hogy jöjjön vissza. Talán ha 20 másodperc telik el a magasban, de szörnyű hosszú időnek látszik. Anyám visszajön, a férfi letesz a földre. Még most is szorul a gyomrom, ahogy leírom.

Félek. Félek a világtól, mert azt gondolom, hogy ártani akar. Az az alapállapotom az emberekkel szemben, hogy bántani akarnak. A világ ellenséges. A világ támadni fog. Azt a stratégiát dolgoztam ki, hogy kiállok a világba, és odavágok. Támadok, mert az közhelyesen a legjobb védekezés.

Még ma is minden helyzet a véremre megy. Minden játszmát összeszorított hasfallal várok, hogy ne legyen váratlan az ütés. Persze tudom, hogy aki ütést vár, az ütést fog kapni. Vagy ütésként fogja értelmezni azt, amit kap. Nagyon nehezen tudom elképzelni azt, hogy valaki jót akar nekem. Csak úgy, önzetlenül. Mert olyan nincs. Mindenki rosszat akar, mindenki ellenem van.

Nagyon nagyon kevesen vannak, akik át tudtak törni a páncélomon (bocs a kliséért). Néhány barát. A főnököm. ("Szörnyű vagyok?" - kérdezem tőle egy különösen kemény vitánk után. "Nem, te szeretetreméltó vagy." Nem értem, miért mondja, és kicsit meg is sértődöm).

A férjem, a gyerekeim. Sajnos ők is benne vannak a halmazban, akik érzésem szerint rosszat akarnak nekem. És talán ez a a dolog kulcsa. Feltételezm, hogy a gyerek azért üvölt, hogy idegesítsen. Feltételezem, hogy a férjem be akar szólni. Feltételezem, hogy le akar rombolni. Hogy bántani akar. (Sokszor emelem a kezem az arcom elé, amikor veszekszik velem, ő meg rám üvölt, hogy miért csinálom, sose nyúlna hozzám, és még dühösebb lesz.)

Ez nagyon nehéz. Nagyon fárasztó. Kivont karddal élem az életem. Szeretném letenni, de nem tudom.

134 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferjcserelo.blog.hu/api/trackback/id/tr605354155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

•Ribizli• 2013.06.12. 14:38:38

Hát ez annyira vicces, pont ezt éreztem én is párterápián, hogy csak itt veszi komolyan a problémáimat a férjem....:)
Aztán már odáig jutottam, hogy otthon neki se futottam, inkább az alkalmakra tartogattam a mondanivalómat...:)

whale 2013.06.12. 14:40:28

@titti79: Tévedel. De egyelőre ennek látszik nagyobb valószínűsége.

•Ribizli• 2013.06.12. 14:43:43

Szerintem ha egy pár terápiára jár, és mindketten őszintén odateszik magukat, akkor a legjobb úton vannak. Akkor is ha utána békében elválnak, akkor is, ha együtt maradnak.

•Ribizli• 2013.06.12. 14:51:17

@szövetszöcske: érdekes ez a büntiben tartós dolog...Azthiszem én is gyakran tettem büntibe a férjem, persze az én oldalamról nézve másként festett.

szövetszöcske 2013.06.12. 15:04:45

@•Ribizli•: Sokat voltam büntiben én is. Elég meddő dolog, borítékolhatóan a csakazértsem rá a reakció. Igen, bólogatok, értem én, persze, sajnálom, és szép csendben csakazértsem fogom megcsinálni, befordulok és a másik saját magának viszi be a gyomrosokat, saját magát fárasztja a vergődéssel. Ha senki nem csavar vissza az önérzetből, mehet ez a végtelenségig, a teljes kiüresedésig.

mrbateman 2013.06.12. 15:54:25

Phászom, hazamegyek behisztizek az asszonynak, h. most már én is párterápiára akarok menni!

hogy kezdjek neki? simán gugli és az első oldalról választ, vagy ezt is kézről kézre adják, mint egy jó vízvezetékszerelő telefonszámát?

mrbateman 2013.06.12. 15:56:07

@mrbateman: höhö...van parterapia.lap.hu

szövetszöcske 2013.06.12. 16:09:43

@mrbateman: Én tavaly egyszer egy összezörrenés után válogattam neki listát, hogy bökjön bele. Látszólag lelkesedett, de nem erőltette. Nem is mentünk el, pedig élvezném ha egy ilyen terapeuta arc kicsit vájkálna benne illetve a kapcsolatunkban (nem véletlen fogott szagot és kezdte nem erőltetni, tudván, hogy egyedül úgysem fogom összeszervezni...). De lehet, hogy az idén csak lövünk egyet, szerintem menő.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.12. 16:25:28

@mrbateman:

A hozzászólásomat azt feltételezve írtam hogy valóban az a helyzet tittivel, amit az állandósult félelmeiről írt. Azt mindenképpen szükséges megszüntetni, de legalább is enyhíteni.

A referenciák valóban nem egy egyszerű probléma; azért is írtam azt hogy "ideális esetben". Lehet hogy csak a "kézről kézre adják, mint egy jó vízvezetékszerelő telefonszámát" működik. Mivel magánpraxisban működő terapeutára/pszichiáterre gondoltam, valamiféle előzetes "minőségellenőrzés" kívánatos lenne.

mrbateman 2013.06.12. 16:57:38

@szövetszöcske: Ja van valami menőség faktora az kétségtelen...kicsit olyan, h. na most aztán végleg magunk mögött hagyjuk ezt a poszt kádári szutykot és most megérkezünk a felvilágosult Ajrópába.

Egyébként szerintem nálunk annyiban lenne kohéziós ereje, hogy rövidúton összezárnánk és "mégis ki a kurva anyád vagy te, h. kritizálod a társamat" attitűd feszítené a kereteket.

Amúgy én ilyenre nem vagyok alkalmas, bohózatot csinálnék belőle, amint széttördelem az infantilizmusommal az egészet...ha már fizetek, akkor szórakozni akarok mottóval.

szövetszöcske 2013.06.12. 17:33:36

@mrbateman: höhö, szerintem simán parázol... Nem lenne bohózat ha megnyílnál, ebben biztos vagyok.

•Ribizli• 2013.06.12. 17:48:02

@mrbateman: egy jó terapeutánál úgy záródik az alkalom, hogy kézenfogva mész haza a feleségeddel. Senki nem kritizált senkit. Senki nem akarta megmondani a tutit. Nincs "orvos" meg "beteg". Három ember ült le, és ha eléggé odatették magukat, akkor megláttad a feleséged legemberibb, esendő, kiszolgáltatott, és törékeny énjét. És ő is a tiédet...

•Ribizli• 2013.06.12. 17:53:08

És persze olyan, mint a vìzvezetékszerelő. Sok a béna, tapasztalatlan vagy tapasztalt kókler, ez is egy szakma. De a nagyja még ìgy is rajtatok múlik. Ha komolyan csináljátok, abból kijön valami jó.

•Ribizli• 2013.06.12. 18:11:00

@szövetszöcske: ja, ilyesmi volt a reakció a férjem részéről is. És mi a feleséged alternatìvája a büntire? Mert gondolom a büntiberakás mögött ott volt egy vágy valamire, amit ìgy akart elérni. Hogy tud most érvényt szerezni ennek a vágyának?

szövetszöcske 2013.06.13. 08:53:47

@•Ribizli•: Nincs alternatíva. Megmaradt a büntis stílus. Viszont csökkent köztünk a feszkó ami ezt kiváltotta (nálunk is nagyjából az itt megblogolt szituáció volt, a nagy kölcsönös elégedetlenkedés, ez nagyjából helyreugrott, így nem pattan ki minden jelentéktelen szaron büntizős játszma). A büntinek az a lényege, hogy soha nem arról a konkrét dologról szól, amiért kipattant, így nem is lehet lezárni az adott dolog megbeszélésével. Ha megint feszültség lesz, akkor megint eluralja majd az életünket, ez borítékolható.

mrbateman 2013.06.13. 09:11:21

@szövetszöcske: biztos lenne mit cincálgatni, meg szavakba önteni okokat-okozatokat, de úgy vagyok vele, h. működik a dolog, szeretjük egymást, jól élünk, nincsenek nagy problémák (amik vannak azt simán benyeljük, nincs az, h. rágod-rágod és csak egyra nagyobb lesz a gombóc)...akkor mi a lófasznak.
Még a ráfordított időt is sajnálnánk, inkább baszunk.

szövetszöcske 2013.06.13. 09:17:27

@mrbateman: OK, vágom. (még annyit, hogy ha szerinted az asszonyt kérdezte volna valaki mondjuk egy másik helyen, ahol mondjuk ő kommentelne és nem te, akkor ugyanezt írta volna szerinted? Már csak azért kérdem, mert többes számot használtál...)

mrbateman 2013.06.13. 11:01:24

@szövetszöcske: azt hiszem igen...bár a "lófasz" szót biztos kihagyta volna.

szövetszöcske 2013.06.13. 11:08:37

@mrbateman: Nem tudom, nekem például mindig gyanús ha nagyon elégedett vagyok mindennel. Ahol két ember él együtt, ott mindig zúzós alkalmazkodás van (na jó, az első hormongőzös időszakban ezt az ember nem érzi, akkor mindenmindegy mindkétfélnek csak sokatdugjunk). De egyébként a normál időszakban, ha valaki őszintén elégedett mindennel, az általában azt jelenti hogy az alkalmazkodás nagyobb része a másik fél nyakában lóg feladatként.

mrbateman 2013.06.13. 11:23:45

@szövetszöcske: ismételném a vallomásomat:
"nincsenek nagy problémák (amik vannak azt simán benyeljük, nincs az, h. rágod-rágod és csak egyra nagyobb lesz a gombóc)"

nem azt mondom, hogy nem érezzük úgy néha, h. megfojtanánk a másikat egy kanál vízben, mert pl. képtelen normálisan bepakolni azt a kurva mosogatógépet (holott nem értem mit nem ért rajta, vagy miért lenne több idő/bonyolult - szerintem - normálisan csinálni, vagy mindig hagy egy utolsó kis kortyot a pohárban, de alapvetően nagy szerelem van (nyilván 12 év után a hormonális része mellé felúszott a szeretet, tisztelet, bizalom, megszokás, stb)..olyan a helyzet, mint amit még a nemi érés előtt vízionált az ember, mint társ...bónusz, h. kifejezetten jócsaj.

•Ribizli• 2013.06.13. 13:31:06

Nekem sikerült abbahagynom egy pár hónapja a büntizést, de elötte meg kellett értenem, hogy miért csináltam. Ebben sokat segìtett a terápia. A vicc az, hogy már nem teszem a férjem büntibe, de ő meg még ezt nem szokta meg. Ìgy továbbra is sokszor befeszìtett hasfallal jön haza, meg a védekező mehanizmusok sem aludtak ki nála...sokszor úgy be van feszülve, hogy észre sem veszi, hogy körülötte béke van, és senki nem készül a torkának ugrani. Ilyenkor veszem észre, hogy ő is nyelt régen, nem csak én.

Mészáros Laci 2013.06.13. 15:21:08

Kedves titti,

Ezt most olvastam... elborítottak az érzések.
Nagyon szeretnivaló vagy, nagyon vigyázni kell rád.

Mészáros Laci 2013.06.13. 15:24:40

@szövetszöcske:

...de az alkalmazkodást csak akkor akkor vagyunk képesek felvállalni, ha van valami "hosszú távú" életcél... Amikor egy ember (pláne ha mindketten) csak egyik napról a másikra élnek (nem pénzre hanem lelki erőforrásokra gondolok), könnyen szétfoszlik a közös élet szövedéke.

Mészáros Laci 2013.06.13. 15:29:18

@neoteny:

Az ssri szart sem ér magában, sőt, ha nincs nagyon súlyos, mindenféle előrelépést teljesen ellehetetlenítő állapotban valaki, szükség sincs rá. Titti pedig ügyesen képes önmagára rálátni és ezt meg is tudja fogalmazni, szerintem kimondottan kártékony lenne ebbe belelőni ágyúval és az összes mellékhatásával. Szerintem.

Csaba Sugár 2013.06.13. 15:35:50

@ribizli "egy jó terapeutánál úgy záródik az alkalom, hogy kézenfogva mész haza a feleségeddel."

Ez szerintem egyáltalán nem törvényszerű. A terápiának és a terupeutának nem az a feladata, hogy megjavítson dolgokat hanem hogy közvetítő legyen és feltegye a megfelelő kérdéseket.

A felelősség nem lehet az övé ez mindenkinek a saját akaratán múlik lehet hogy bizonyos helyzetekben jobb a különválás.

Én azt gondolom nincs olyan hogy jó vagy rossz teraputa. Megfelelő és nem megfelelő terapeuta van és ez attól függ mennyire tudja megteremteni a kapcsolatot.

Mészáros Laci 2013.06.13. 15:46:53

@•Ribizli•:

kézenfogva? esetleg akkor, ha egyébként sem volt semmi nehézség a kapcsolatban... négy évtizedes görcsöket aligha lehet egy óra alatt feloldani.

•Ribizli• 2013.06.13. 16:04:01

@Mészáros Laci: a "kézenfogva" csak egy jelkép számomra, hogy megoldhatatlan problémák felfedezése ellenére is összetartozunk. Nekem ez sokat jelentett a terápián, hogy odafigyelt a terapeuta rá, hogy akár milyen sìrós reménytelen konfliktus alakult ki az alkalmon, sosem akkor álltunk fel, hanem amikor már képesek voltunk megfogni egymás kezét.

Csaba Sugár 2013.06.13. 16:19:10

@Ribizli:
Igen de ez a döntésed volt. Ha vannak megoldhatatlan problémáitok ahogy írtad akkor az egy nagy kompromisszum mindkettőtök részéről mert ez azt jelenti, hogy ezzel együtt kell élnetek nap mint nap.

Meghoztátok ezt a döntést és elfogadtátok a következményeit, de azt is meg lehet érteni ha valaki azt mondja, hogy kösz de nem szeretnék nap mint nap újra ezzel szembesülni, ez nekem nem jó.

Mészáros Laci 2013.06.13. 16:20:37

@•Ribizli•:

Ha két ember között annyi feszültség halmozódott fel, hogy komolyan fontolgatják a szétmenést, akkor sok terápiás beszélgetés és/vagy sok önismereti munka után el lehet jutni addig, hogy kézenfogva megyünk haza – bár még a munka nagyja hátra van, sőt, nem baj megbarátkozni a gondolattal, hogy élethosszig tart majd.

Mészáros Laci 2013.06.13. 16:22:37

@somatic333:

"zt is meg lehet érteni ha valaki azt mondja, hogy kösz de nem szeretnék nap mint nap újra ezzel szembesülni, ez nekem nem jó."

Pedig ezt nem lehet megúszni, mármint azt, hogy megtanuljunk együtt élni megoldhatatlan problémákkal. Ha a kapcsolatban vannak ilyenek, akkor azzal; ha nem megy, és kilépek a kapcsolatból, a magány hozza el ezeket. Kéretlenül.

Csaba Sugár 2013.06.13. 16:43:44

@Mészáros Laci:

Én azt gondolom, hogy ha van a földön olyasmi, hogy pokol akkor az az ha olyan emberrel/emberekkel kell együtt élnem nap mint nap akikkel nem tudok együtt élni. Ennél nagyobb pokol nincs, ennél még az is sokkal jobb ha egyedül vagyok.

Nekem szerencsém van azt hiszem, a mostani kapcsolatomban ha van is bármi kompromisszum azt én nem érzem lemondásnak inkább természetesnek.

Nyilvánvaló, hogy kompromisszumokat is kell hozni de nem minden áron és mindenképpen csak hogy elkerüljem az egyedüllétet.

Egyedüllétet írtam és nem magányt..ez két nagyon különböző dolog.

Mészáros Laci 2013.06.13. 17:03:45

@somatic333:

Ha egy kapcsolatban az EGYIK ember nem tud túllépni azon, hogy a napi túléléshez szükséges lelkierejét a másik alázásából nyeri, akkor abban a kapcsolatban valóban nincs értelme megmaradni a másiknak sem. Hogy miért élnek mégis sokan így? Mert sajátos módon a megalázottságból is lehet lelkierőt meríteni, például azzal a jelszóval, hogy "én olyan mártir vagyok, hogy ezt is kibírom"

De olyan kapcsolatban is lehetnek megoldhatatlan problémák, ahol mindketten figyelnek a másikra és önmagukra, stb. Az "élet" meghozza azokat a helyzeteket amikor nem tud jóllakni a kecske és megmaradni a káposzta, amikor csak abból választhatunk, mit veszítünk (mert ha nem tudunk választani, még nagyobb a veszteség).

Na ilyenkor kellenek azok a hosszú távú közös célok, amelyek összetartják a kapcsolatot a veszteségeken túl is...

Csaba Sugár 2013.06.13. 17:20:50

@Mészáros Laci:
Kicsit elkalandoztunk a fő témától de talán másoknak is érdekes lehet ez.

Amiket leírsz azok jelen vannak, bár az első példát én nem nevezném valódi kapcsolatnak inkább szimbiózisnak, de mindenkinek a saját döntése, hogy milyen életminőséget akar teremteni magának.

Ami számomra érdekes az az, hogy mennyivel elfogadóbbak vagyunk azokkal akik rossz kapcsolatban élnek, mint azokkal akik egyedül.

"nézd szegény X-et már 4 éve egyedül van de rossz neki"...mondja Z aki szenved a munkahelyén és otthon DE legalább nincs egyedül. Mintha mindenki elfelejtette volna hogy egyedül tudja magát jól érezni az ember.

Csaba Sugár 2013.06.13. 17:24:11

Az utolsó mondat helyesen csak a félreértések elkerülése végett: egyedül IS tudja magát jól érezni az ember.

•Ribizli• 2013.06.13. 18:43:30

Egy segìtő mondta egyszer, hogy azok a házasságok maradnak fent, ahol megtanultak megoldhatalan problémákkal együttélni. Ez szerinten nem rossz, nem jó, egyszerűen ez van.

Mrs. Műfajteremtő 2013.06.13. 19:35:06

@titti79: én ismerlek és szeretlek. Teljesen szerethető vagy. Úgy csomagban, ahogy vagy. :)

@•Ribizli•: szerintem meg azok a házasságok maradnak fenn, ahol nem agyalnak a dolgokon, mert mondjuk nincs mivel. Nem bonyolítanak túl semmit.

•Ribizli• 2013.06.13. 20:36:22

@Mrs. Műfajteremtő: szerinted van olyan házasság, ahol leél boldogan egymás mellett 50 évet két ember, és egyszer sem botlottak bele olyasmibe, amin agyalni kellett volna?

Mrs. Műfajteremtő 2013.06.13. 20:44:14

@•Ribizli•: nem tudom. Szerintem igen. Egyszerű emberek. Ösztönlények. Persze ha engem kérdezel, szerintem mindenen lehet (kell) agyalni.

•Ribizli• 2013.06.13. 22:41:45

@Mrs. Műfajteremtő: szóval azt mondod, az "értelmiség" házassága halálra van ìtélve? :)

szereto · http://szeretom.wordpress.com 2013.06.13. 23:26:28

Uh, ez most kezd jó lenni. Írjál még.

whale 2013.06.14. 07:58:46

Házassági gyorsteszt.:)

Leélnéd-e az életedet a pároddal, ha tudnád, hogy pont ilyen marad, mint amilyen most?

Szerintem zseniális!:D

mrbateman 2013.06.14. 08:17:09

@Mrs. Műfajteremtő: Arra vigyázz, hogy a márványtalapzat, amire olyan méltóságteljesen kívánsz fellépni valójában nem más, mint egy ócska kis felfordított diszperzites vödör.

whale 2013.06.14. 08:28:53

@mrbateman: :DDD Jó a dumád, láncfűrészes!

Mrs. Műfajteremtő 2013.06.14. 10:18:18

@mrbateman: Nem mondod!!! És akkor a fejemen a babérkoszorú is már megjárta volna a krumplifőzeléket, csak valaki leszopogatta róla a matériát?????

•Ribizli• 2013.06.14. 10:21:41

@whale: hm...hát bizonyos szempontból örömmel. Imádnám, ha 80 évesen is ilyen jó teste lenne...:) De most is örülök, hogy nem vagyunk már 17 évesek, sokat változtunk...remélem fogunk is.

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:26:39

@whale:

...erről van egy vicc miszerint a férfiak abban bíznak, hogy a párjuk mindig ilyen marad, a nők pedig abban, hogy majd megváltozik, és mindketten tévednek.

Persze egy mélyebb rétegben, igen. Néha hideg, kemény, hisztis, stb ha ilyen marad hát ilyen marad. De már változott, és még fog is, nem feltétlenül a kedvemre, és én is változtam és fogok is...

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:34:44

@somatic333:

A kapcsolatban élők dolga szerintem másként nehéz, mint az egyedül élőké; ők is elbújhatnak önmaguk elől a mókuskerékbe vagy játszmákba. De kapcsolatban könnyebb néha egyedül lenni, ha szükségem van rá, mint egyedüllétből néha társat találni, ha szükséged van rá. Az ember nagyon szociális lény.

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:37:39

Kapcsolati teszt inkább a "Szerelem és más gyógyszerek" c film lehet. Nagyon ott van. Vállalnád...?

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:38:46

(drug = gyógyszer, nem drog, a hivatalos magyar cím szerintem mellélövés.)

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:41:16

@neoteny:

Példákat bármire és bárminek az ellenkezőjére lehet hozni. Van olyan wiki oldal, hogy írók, akik nem követtek el öngyilkosságot?

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:45:56

@szövetszöcske:

Mi voltunk egyszer(!) párterápián. 55 perc szépelgés után öt perc "akció" (kulturált szóváltás). A terapeuta tanácsa: "azt javaslom, költözzön külön pár hónapra. Nem kell újra jönniük. 12 eFt lesz, az asszisztens ír nyugtát."

Innen szép nyerni :-)

Mészáros Laci 2013.06.14. 11:47:55

Ja, és (utólag) nekem sokat segített Popper talán utolsó nyilvános előadása, a "hol rontottuk el."

Mrs. Műfajteremtő 2013.06.14. 12:02:36

@Mészáros Laci: nem tudom, ez nagyon érdekes. Hol azt hallom, hogy persze, ha szar van költözzetek külön és ott majd elválik. A másik oldal meg azt mondja, hogy amit az együttlét alatt nem lehet megoldani, azt hogy oldaná már meg a távolság. Mindkettőben látok igazat. És élő példát mindkettőre. Minket összekovácsolt a különlét, de egy ismerős pont akkor kapott rá a "szabadság ízére" és esze ágában nem volt többé hazamenni a 3 gyerekhez... Nehéz kérdés.

Mészáros Laci 2013.06.14. 12:17:55

@Mrs. Műfajteremtő:

Én is eléggé megdöbbentem, és pár hónappal később valóban el is költöztem. Azóta eltelt pár év és történt sok minden.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.14. 12:49:34

@Mészáros Laci: nekem sokan mondtak, hogy kuldjem haza a ferjemet egy hetre az anyjahoz, de nem hajlando. Pedig rövidtávon megkönnyebbülés lenne neki, csak moralisan tiltakozna a lelke.

Mészáros Laci 2013.06.14. 13:02:15

@titti79:

Nem követtem minden írásodat, ezért még véleményt sem tudok mondani arról, hogy ez jó ötlet vagy sem... Csak egy keleti bölcsesség jutott eszembe, a mester mondja a tanítványának:
- Ha azt hiszed, megvilágosodtál, egy hétre költözz vissza a szüleidhez.

***

Nálunk az elköltözés "feltörte" azt a helyzetet amibe akkor már évek óta belefagytunk: _mindig_ a másik volt a hibás. Egy évig laktam külön. Közben nagyon sok minden történt – nem tudtuk egymást hibáztatni, nekem is és páromnak is lehetősége (és szüksége) volt arra, hogy önmagunkkal foglalkozzunk, és azzal, hogy milyen ősi sérelmeket akartunk egymáson megtorolni, milyen, velünk egykor szemben támasztott irreális elvárásokat közvetítettünk egymás felé, és hogyan próbáltunk a mókuskerékben pörögve a másnaphoz lelkierőt meríteni a másik "lenyomásából", vagyishogy jobb vagyok nála és ítélkezhetem fölötte...

Persze más úton járt be gyermekeim anyja és egész más úton én, de valahogy kialakult. Azt hiszem, neki nehezebb volt és sokkal több mindent kellett megbocsátania, mint nekem... de valahogy kialakult.

Nincs két egyforma helyzet.

Mészáros Laci 2013.06.14. 13:21:50

@titti79:

Igen - kb mint az elvált szülőknél. A két nagy (gimisek voltak már) inkább segítettek neki, a kicsi pedig rendszeresen velem is volt. Nyaralni viszont együtt voltunk :-)

whale 2013.06.14. 13:43:38

@titti79: NA, monnyuk elég sok helyre költöznék a világban, de hogy anyámhoz nem, az kurvaélet.:D
Akkor legyen inkább a......öööö, monnyuk a Kancsendzönga...:D

whale 2013.06.14. 13:47:15

@Mészáros Laci: "Ha azt hiszed, megvilágosodtál, egy hétre költözz vissza a szüleidhez."

Ha azt hiszed, hogy a szüleid megvilágosodtak, egy hétre költözz vissza hozzájuk.:))

•Ribizli• 2013.06.14. 13:49:49

@Mészáros Laci: hát az alap, hogy egy terapeuta nem adhat tanácsot...még ha kéred, akkor sem. Durva, hogy ilyenek terapeutának hìvják magukat. Ezek után megértem, hogy szkeptikusan állsz az egész terápiás dologhoz...

mrbateman 2013.06.14. 13:49:57

@whale: höhö az kemény lenne, felhíznék egy mázsára a nagy traktába.

Tamáskán nem fázol? hozzak egy pokrócot? de biztos, hogy nem kell? szívesen hozok? szólj majd ha kell, jó?

egy kis kakaót

Mészáros Laci 2013.06.14. 13:59:34

@•Ribizli•:

Jaj, nem vagyok annyira szkeptikus, nem akartam, hogy erre következtessen bárki. Azon a kb négy évvel ezelőtti napon jártam életemben először pszichológusnál. Tapasztalatom semmi nem volt, várakozásaim is inkább csak onnan származtak, hogy akkoriban már nagyon sokat hallgattam Pálferi előadásait, aki hosszú időn keresztül maga is fogadott egyórás beszélgetése férfiakat, nőket, párokat is, és néha ezek tapasztalatairól is mesélt. (mielőtt megharagszol rá, évente elmondta, hogy a szakma szabályai szerint az elhangzottak minden olyan vonatkozását megváltoztatja, amiből bárki magára ismerhetne.)

Most azt gondolom, hogy a négy évvel ezelőtti javaslat a külön költözésről nagyon hasznos volt, de hangsúlyozom, nincs két egyforma eset.

•Ribizli• 2013.06.14. 14:03:18

@titti79: nem tudom, Te hogy vagy vele, de nekem egyedül maradni a két kicsi gyerekkel, plusz dolgozni...nem lenne egy vakáció,az biztos. Ráadásul ha megtudja a rokonság, hogy légy van a levesbe...a francnak van kedve hallgatni a sok sajnálkozást, tanácsadást, szipogást. Mi úgy voltunk vele, hogy ha nem megy, és tényleg vége, akkor szétköltözünk. De addig nincs szükségünk az egész rokonság véleménynyilvánìtására, naugyemegmondtam, jajmileszagyerekekkel, stb, stb...

•Ribizli• 2013.06.14. 14:10:07

@Mészáros Laci: ...pálferi....:)

Mind a 12 évad megvolt...:) Nekem rengeteget segìtettek az előadásai...nagyon tisztelem azt a pasit.

•Ribizli• 2013.06.14. 14:12:34

Egyébbként mi ahhoz a terapeutához jártunk, akit az ő honlapján találtunk. Benne megbìztunk, ha ő ajánlja...:)

•Ribizli• 2013.06.14. 14:18:03

@Mészáros Laci: nekem is az előadások miatt nagy elvárásaim voltak...és annyira jó volt megtapasztalni, hogy van ilyen...:)

Mészáros Laci 2013.06.14. 14:23:48

@•Ribizli•:

Hát ez a része elég kellemetlen volt, anyám kétnaponta szidott (engem), hogy tehettem ilyent (kedveli a menyét), aztán hogy gyermekeim anyjának rokonsága mit gondolt, azt szerencsére nem osztották meg velem, de sejthettem. De sok szempontból hasznos is volt, olyan csatornák nyíltak meg: kiderült, hogy sok "szép pár" micsoda kríziseken ment át körülöttünk, volt, akinek nem sikerült, volt, akinek igen...

[két éve xihodrámára is kezdtem járni, na a játék eleinte nagyon döcögött (nekem), de a bevezető beszélgetéseket, életmeséket mindig szívesen és átéléssel hallgattam. Mostanra kezdek ráérezni, legutóbb padlót fogtam, nem is szedtem még össze magam, pedig csak statisztáltam...]

Mészáros Laci 2013.06.14. 14:24:49

@•Ribizli•:

nekem nem is tűnt fel, hogy ajánl terapeutákat.
megmutatod, hol?

•Ribizli• 2013.06.14. 14:39:22

év elején lehet jelentkezni a honlapján csoportterápiára mindenféle fajtára (két éve én is csoportozom :) ). Azok a terapeuták általában vállalnak egyéni vagy párterápiát is, de ha nem, akkor tudnak ajánlani valakit, akihez érdemes elmenni. Én ìgy kezdtem csoportba járni, és a csop.vezetőhőz egyénire, aztán hozzá mentünk párterápiára is. Nagyon korrekt pasi, nem csak emberileg, de árban is. Azóta is tartjuk vele a kapcsolatot, már több embernek\párnak ajánlottuk, és mindenkinek bejött eddig. Szerintem idén szeptemberben is lesznek meghirdetett csoportok, csak hamar betelnek...:)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.14. 16:35:53

A csoportoktol meg aztán sikitofraszt kapna G... igy is frusztralt szegeny, hogy a terapeutaknak magunkrol kell beszelni

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.14. 16:43:37

@•Ribizli•: palferi eddig kimaradt, de most lecsekkolom. Amugy engem még a csaladallitas erdekelne. Varazslasnak gondoltam, de sokan dicserték.

•Ribizli• 2013.06.14. 16:45:47

Hát elsőre-másodszorra tényleg fura egy vadidegen embernek a legintimebb dolgaidról beszélni. Nagylevegő....aztán már nem ciki.

szövetszöcske 2013.06.14. 16:48:23

Szerintem intim dolgokról csakis vadidegennek jó mesélni, aki eleve ebből a nézőpontból ismer meg, ezt a szeletet látja belőled.

•Ribizli• 2013.06.14. 16:57:04

@titti79: ha tényleg érdekel, szerintem ez az évad Neked pont témába\húsba vágna:

palferi.hu/2008-2009

Nekem ez volt az első lórugás az önismeret rögös útján. Jó volt...:)

•Ribizli• 2013.06.14. 17:06:17

a családállìtásról még nem hallottam, mint tanìtott dologról. Az mi?

neoteny · http://word.blog.hu 2013.06.14. 17:19:06

@Mészáros Laci:

"Példákat bármire és bárminek az ellenkezőjére lehet hozni."

Való igaz; de nekem csak arra kellett példákat hoznom hogy a jó fogalmazás képessége nem inokulál valakit a depresszió és/vagy szorongások ellen.

ironia 2013.06.14. 17:47:15

Szia Titti, meg többiek! Eddig csak olvas, de a családállítás miatt kicsi hozzászólás. Közeli barátom csinálja, most már tanulja is, mellesleg pszichiáter és neki nagyon bejött. Szerintem vesztenivalód nincs. Ugyanarra kell figyelni mint a párterápiánál: csak a legjobbhoz, sarlatánokat elkerülni.

Ui: Egyre jobb a blog, egyszer-kétszer már majdnem hozzászóltam :)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.14. 17:50:19

@ironia: koszi, nem banom, ha ajanlasz valami jot, akar privatban

Mészáros Laci 2013.06.14. 21:50:20

@titti79:

szerintem azzal érdemes próbálkozni, amit most mindketten elfogadtok.

most felnézek rád, és bocsánatot kérek az első posztodra írt megjegyzésemért.

Vilmoskörte 2013.06.14. 22:31:28

Titti, én is egy ideje tervezek hozzászólni, de nekem is a családállítás hozta meg a végső lökést. Én már többször voltam családállításon és szívből ajánlom. Egyre többen foglalkoznak ezzel, de tényleg nagyon fontos hogy olyan vezetőhöz menj, aki tapasztalt, ért a pszichológiához és nem erőltet semmit. Fontos, hogy a családállítás nem helyettesíti a terápiát, de nagyon sokat tud adni. Akár csak egy kezdő lökést, hogy merre indulj el, vagy rávilágithat egy olyan kényes pontra, amihez egy terápián a pszichológussal is lehet hogy csak hosszú idő után jutnétok el. Én sok pozitív visszajelzés alapján választottam egy trénert, tényleg tudom Őt ajánlani. Profi és igazán szereti ezt csinálni. Nagyon szivesen megadom az elérhetőségét, vagy akár pl. skype-n keresztul is - ha gondolod - szivesen mesélek arrol, hogy hogyan zajlik a családállítás. Szerintem fontos, hogy úgy menj oda, hogy tudd, mire számíthatsz. (Leirni nem fogom, mert hosszú, bocs.)

***Büdösmackó*** 2013.06.14. 23:14:18

óhogybasznádmegtitti. három napja ezt mondom, hellinger-hipnózis-terápia

látom, hiába járatom a pofám.

***Büdösmackó*** 2013.06.14. 23:18:28

hellingerről itt lehet olvasni

www.hellingerintezet.hu/

hipnózisról itt

www.pszichocentrum.eu/hun/hipnozis.php

a fenti kettőt mélytrutyi feltárásra használják, mikor a terápia kudarcot vall. nálad szerintem nem is érdemes analítikus terápiával indítani, előbb generációs görcsöket kell felfedezni és feloldani, utána jöhet a babakori nemtommi feltárása.

mikor már ezekkel tisztába vagy és nagy a zűrzavar, de legalább van valami, amivel lehet dolgozni, no akkor kell egy szupcsák piszológus, akinek segítségével szépen felépíted az igazi énedet. aki igazából vagy.

Mészáros Laci 2013.06.15. 07:12:52

@***Büdösmackó***:

A kapcsolatépítés egyik különösen hatékony eszköze a "lám-lám, én megmondtam" :-)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.15. 08:05:58

@***Büdösmackó***: @Mészáros Laci: tudom, akarta is a hellingerre reagalni. Nekem a hipnózis viszont nem jon be. Probaltam, de nem tudom atadni a kontrollt. Nyomjatok neveket, kihez menjek?

Mészáros Laci 2013.06.15. 09:30:01

@titti79:

Én is nehezen engedem el a kontrollt, mostani posztod utolsó bekezdései alapján hasonló félelmekkel küzdök, talán a reakcióim mások. És én sem tudok lemondani a kontrollról. Néha, tudatos erőfeszítéssel igen, de a hipnózis nem az, ahol a tudatos erőfeszítések működnek :-)

A családállítás sem csodaszer, inkább egy alternatív "algoritmus", vagy "sorvezető" a mindennapokra, hogy amíg a belső utat járjuk (hogy feloldódjanak a ma már indokolatlan félelmeink), addig se tegyük pokollá környezetünk és magunk életét. És ha sikerül, a környezet kedvező reakciója is segíteni fog a belső munkában.

[Pálferi több mint tíz éve tart hetente előadásokat a lelki gyógyulás különböző útjairól, fél-egy-másfél évet szán egy-egy megközelítésre. Kb egy éve a sématerápiát helyezte a fókuszba; de ahogy több éve hallgatom, belátom, mindezek csak megközelítésbeli különbségek, van, aki az egyikre rezonál, van, aki a másikra. Előadói stílusa Hofi Gézára emlékeztet, ezért is nagyon sikeres. www.palferi.hu - a lap tetején vannak a linkek a régi előadások hanganyagaira.]

***Büdösmackó*** 2013.06.15. 13:43:22

@Mészáros Laci: kibaszottul rühellem a szmájlis okosfaszokat. Anyádat oktatgasd, buzeráns.

***Büdösmackó*** 2013.06.15. 13:44:54

@titti79: NEM. Baszki, ez így kibaszott nagy kuruzslás. Nem baszott még ilyet az ég:webkettô pszichoanalízis. Szar, nem jó!

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.15. 15:50:50

@***Büdösmackó***: az hogy ajánlotok valakit, egy élő embert, aki jó, az kuruzslás? q jó

***Büdösmackó*** 2013.06.15. 17:32:42

@titti79: az egész így már a határon lebeg. hatalmasat léptél, megjegyzem, de ettől a ponttól fontos lenne az egyszemélyes és professzionális segítség.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.15. 18:28:46

@***Büdösmackó***: kafkai élmény veled a beszélgetés. huszadszor mondom, benne vagyok, mondjatok egy jó terapeutát - csak már egy csomót próbáltam q szkeptikus vagyok

***Büdösmackó*** 2013.06.15. 19:24:48

@titti79: egy hete folyamatosan iszok, ne várj többet.

majd szerzek valakiket. téged csak a dártvéder tudna hipnotizálni egyelőre, szerintem terapeuta meg családállítás lenne az első.

majd megy mélbazdmeg mél. majd.

***Büdösmackó*** 2013.06.17. 11:07:51

@titti79: nyár, élet: zene, pia, nők, napsütés és víz.
süti beállítások módosítása