Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Férjcserélő

Baszáslélektan haladóknak és promiszkuitás-hermeneutika újrakezdőknek volt eredetileg, de a franc se tudja, mi ez már...

Friss topikok

  • Troppauer Hümér, érzékeny lelkű költő: Kedves Titti! Korábban olvastam blogodat, sajnálattal tapasztalom, hogy már nem itt írod tovább. ... (2015.04.13. 13:40) Függöny
  • Miklós123: @BlogElla: Meg kell rendesen tanulni (és ehhez kell szakirodalom...) és másrészt meg nagyon kell s... (2014.04.10. 14:50) Egy rövid poszt a nyalásról
  • Miklós123: Hát én csak véletlenül keveredtem ide. Elfogadom azt, hogy nem lehet egy életen át hűségben élni, ... (2014.04.10. 14:46) Swingtam - 2. rész
  • GrTs: @titti79: en csak szeretnem megkaparintani az uj blog cimet :D (2013.10.25. 10:53) Post scriptum
  • mucsailajos (törölt): És természetesen ez nem pedofília. A pedofília amúgy is leginkább szintén csak egy bélyeg, egy bos... (2013.10.09. 09:53) Honnantól pedofília?

Mindent anyámról 1.

2013.06.10. 15:41 titti79

Meglepően sok emlékem van egész pici gyerekkoromból, egy 4-5 éves emberke emlékei. Szinte mind az óvodához kötődik, az óvónénimhez, akit imádtam, óvodai szereplésekhez, vagy a gyerekekhez, a mindennapokhoz. Ezek legnagyobb része pozitív emlék, jó érzés kapcsolódik hozzá. Hihetetlenül szerettem az óvodát - kivéve az alvást, de azt mindenki utálta, csak az a 2-3 tejbetök gyerek nem, akiknek már a levesbe beleborult a feje.

Otthoni emlékem ebből az időszakból nagyon kevés. A szüleimről, a testvéremről alig valami - és abban sem vagyok biztos, hogy ez valódi emlék, vagy csak fényképek, történetek miatt érzem úgy, hogy emlékszem.

Több irányból értek mostanában olyan ingerek, hogy valahova nagyon régre kell visszamennem, hogy megtudjam, mi a baj velem. (Olvasom pl. a hvg pszichológia különszámát, a szülésről, születésről, "szülőnek levésről" szól - a legtöbb cikkből azt szűröm le, hogy már a szüléssel, sőt, már a terhességgel elbasztam a gyerekeim életét.)

Amennyire tudom, várt gyermek vagyok, sőt, a szüleim sok-sok évet vártak rá, hogy "összejöjjek". Anyámról nem nagyon van fénykép abból az időből, egyet találtam pár éve, amin nagy hassal, késő nyáron ül a kanapén a húgával és az anyjával. Nagyanyám borzasztóan sovány és elgyötört, anyám puffadt és rosszkedvű. Azt tippelem, hogy nagyjából akkor tudhatták meg, hogy nagyanyám hamarosan meg fog halni. Ott lapultam anyám hasában, amikor szembesülnie kellett azzal, hogy imádott, bálványozott édesanyja nem fog már velem találkozni. Nem lesz ott vele, nem fog neki segíteni soha többet.

Végül is megérte a születésemet, pár hetes voltam, amikor elment. De nem tudom, milyen állapotban volt, hogy foghatott-e, vagy egyáltalán tudatánál volt-e még olyan szinten, hogy érzékeljen. Nem nagyon tudok, nem nagyon merek erről az időszakról kérdezni. Az én fejemben összeálló történet legnagyobb része spekuláció.

Pl. már vagy tíz éve, hogy anyuval pakoltuk a régi cuccait, és valami mappából kiesett egy levélke - valami kísérő lehetett egy ajándékhoz, vagy ilyesmi - egy számomra ismeretlen nő, talán kolléga ír benne pár sort. Részvétét fejezi ki anyukámnak az édesanyja miatt, és arra biztatja, hogy szedje össze magát, ne omoljon össze, hiszen itt van a "gyönyörű pici lánya", aki mennyi boldogságot fog neki adni, stb.

Nagyon kevés az előhívott fotó újszülött koromból, pedig apám rengeteget fotózott, agyon voltunk dokumentálva életünk minden fázisában, ami nem volt ilyen szokványos, mint ma. Állítólag dián megvan sok, de azoknak nyoma veszett, és sehol nem leljük. Egy-két kép van csak - anyám hosszú hajjal, elképesztően karikás szemekkel néz a kamerába, borzasztóan szomorú, én meg üvöltök a karjában. (Anyám soha, egyetlen fényképen sem mosolygott soha. Azt mondja, a fogai miatt.) Pár hónapon belül levágatta a haját - állítólag nem bírta, ahogy kapaszkodok bele.

Én egy nőt látok, akinek haldoklik az anyja, és ahelyett, hogy ővele lenne, őt ápolná, egy üvöltő szarógépre kell felügyelnie. Egy hasfájós, kellemetlen nyűggombócra, aki mi a faszomat keres itt. Ma azt mondanánk, hogy szülés utáni depresszió, vagy csak úgy simán depresszió. Akkoriban nem létezett ilyesmi, azt mondták, hogy "szedje össze magát". Úgyhogy anyám kifejlesztett magának egy fasza kis migrént, ami pár hetente elővette annyira, hogy fel se tudjon kelni. Mert a migrén létező, elfogadott betegség volt, és volt rá gyógyszer. (Amitől az én törékeny anyám 10 év alatt a kétszeresére hízott.)

Valószínűnek tartom, hogy az életem első pár hónapjában, vagy akár évében, és még a méhen belül is anyunak nagyon nehezére esett engem szeretnie. Az a fura, hogy az én tudatos emlékeimben egy lelkét is kitevő, a mártíromságig kiszolgáló anyakép él. De igaz az is, hogy inkább főzött, takarított meg összevissza vásárolt nekünk mindenfélét, de pl. nem játszott, nem rajzolt velünk, nem mesélt nekünk. Inkább csak felügyelt. Látom, ahogy ül felettünk az ágyon, cigarettázik, mi legózunk a padlón, és arra vigyáz, hogy ne öljük meg egymást. Emlékszem, ahogy dühödten jön be a konyhából, amikor 8-10 évesen visítva rohangálunk a szobánkban, hogy már megint mit csinálunk. Emlékszem, ahogy kiskamasz koromban szid, hogy nem csinálok semmit itthon, hogy lusta vagyok és "el vagyok rontva". El vagyok rontva.

rajzol.jpg

Nem is ez az ijesztő. Az ijesztő az, hogy szinte szóról szóra másolom az anyámat. A szülés utáni kétségbeesés, a kötődés nehézsége. A gyerekekkel való foglalkozás kényszer-érzése, a velük kapcsolatos öröm hiánya. Az apától való elhidegülés, a szülők közti viszony "szerződéses" jellege, érzelmek nélkül.

(folyt. köv.)

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ferjcserelo.blog.hu/api/trackback/id/tr565354022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

***Büdösmackó*** 2013.06.10. 15:54:24

Jajj de cuukiii kis ugyuvugyu gyerek! Hát megzabááálom!

A poszt túl hosszú, lehet, majd elolvasom.

szövetszöcske 2013.06.10. 16:07:51

Annyira cuki kislány vótál, de tényleg.
És annyira igazságtalan egy ilyen kicsire haragudni. Valójában a gyerekek sokkal kevesebbet igényelnek, mint amennyit a szülő kötelességnek érez, a kötelességérzet nagy része megfelelési kényszer mindenféle valós és képzelt elvárásnak.
Én utálok a gyerekeimmel játszani, kreatívkodni, focizni, nem is teszem, csak ha tényleg muszáj. Gyerekként is koravén vótam. Viszont szeretek velül múzeumba járni, séta közben magyarázni, mesélni, én vásárolom egy ideje nekik a ruhákat (én vagyok képben a méretekkel és nekem van türelmem hozzájuk játékosan ruhátpróbálni), szeretek étterembe menni velük, vagy csak mindenféle hülyeséget összeenni vacsorára a hűtőből amikor az asszony konditeremben vagy kimenőn van. Amíg picik voltak, és nem értették, akkor is magyaráztam nekik és akkor sem erőltettem a kreatív szarságokat vagy a hancúrozást. Megszokták, hogy ez jó velem, jól megy együtt, nem erőltetik hogy gyurmázzak vagy focizzak vagy festegessek, ha csinálom is, tudják hogy utálom. Ha kiszámítható vagy, nyílt lapokkal játszol, akkor a kölykök alkalmazkodnak ehhez.

Még mindig azt gondolom, hogy mindaz amit leírtál, az örömhiánytól a szerződésességig a saját magaddal szembeni maximalimusból jön. Engedd meg magadnak, hogy bénázó átlagnő legyél, röhögj magadon egy jóízűt, minden sokkal szebb lesz, meglátod.

whale 2013.06.10. 16:30:47

Ettől jó ez a blog, nem a véres gecitől.
Hát ja. Anyám dettó. Bálványozta az anyját, aki viszont leszarta. Így lett anyámból a titti anyja. És így lettem én olyan, amilyen...:-)

whale 2013.06.10. 16:38:34

"Mert a migrén létező,
elfogadott betegség volt, és volt rá gyógyszer.
(Amitől az én törékeny anyám 10 év alatt a
kétszeresére hízott.)"

Látod? Ezért is te vagy a hibás! (rendesen megsajnáltalak. ezt sem hittem volna...)

•Ribizli• 2013.06.10. 19:07:30

Nekünk mondta a terapeutánk, hogy vagy azt csinálod szülőként, amit a saját szüleid, vagy az ellentétét. Ha el akarunk a vágányról mozdulni, az rengeteg munka, önismeret, szóval ne keseredjünk el, ha nem megy olyan könnyen.

***Büdösmackó*** 2013.06.10. 21:26:17

elolvastam.
hmmmhmmm...

apu-anyu viszonya körül kaparásztál már?

Majomvári Kajetán 2013.06.10. 23:06:02

Van egy ismerősünk, mostanában már nem találkozunk vele, de hallunk róla. Nagyon aranyos szolid kis leány volt régebben, én arra tippeltem, hogy na, belőle lesz az ideális családanya, már csak a vallásos neveléséből adódóan.
Sajnos nem így lett, minden terhesség után valami megfoghatatlan dolog keríti hatalmába és teljesen elveszti a józan eszét, magyarul úgy mondanám, hogy bedilizik. Erről ő nem igazán tehet, ezt orvosi úton gyógyszerrel kezelik nála. Ilyen is van, sajnos.

A feleségem jól viselte a gyerkőcöket, amikor picik voltak és folyamatosan szükség volt rá. Amikor már mindkettő a 3 év környékén volt és már nem volt annyira szoros a program, akkortájt jött rá egy rosszabb periódus.

Veled kapcsolatban pedig Ribizli véleményét maximálisan elfogadom, mert valószínűleg azt csinálod, amit anno gyerekként megtapasztaltál. Nekem a tagadás és a másolás egyvelege jött be, mert amit utáltam szüleimtől,, azt nem engedem a gyerekeimmel, egyéb vonalon viszont kb. másolok.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.06.14. 19:56:59

@dzsilla: Nem, de az az aszcendensem, állítólag. de csak rendkívül korlátozottan hiszek ebben :)

whale 2013.06.17. 15:11:35

@titti79: Monnyuk rám nagyjából stimmel.
Vízöntő-bika vagyok, hehe. A zasszony meg vízöntő-oroszlán. Pont úgy el is tud nyúlni napközben, mint a nőstény oroszlánok és még a szeme is olyan.:)
süti beállítások módosítása