Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Férjcserélő

Baszáslélektan haladóknak és promiszkuitás-hermeneutika újrakezdőknek volt eredetileg, de a franc se tudja, mi ez már...

Friss topikok

  • Troppauer Hümér, érzékeny lelkű költő: Kedves Titti! Korábban olvastam blogodat, sajnálattal tapasztalom, hogy már nem itt írod tovább. ... (2015.04.13. 13:40) Függöny
  • Miklós123: @BlogElla: Meg kell rendesen tanulni (és ehhez kell szakirodalom...) és másrészt meg nagyon kell s... (2014.04.10. 14:50) Egy rövid poszt a nyalásról
  • Miklós123: Hát én csak véletlenül keveredtem ide. Elfogadom azt, hogy nem lehet egy életen át hűségben élni, ... (2014.04.10. 14:46) Swingtam - 2. rész
  • GrTs: @titti79: en csak szeretnem megkaparintani az uj blog cimet :D (2013.10.25. 10:53) Post scriptum
  • mucsailajos (törölt): És természetesen ez nem pedofília. A pedofília amúgy is leginkább szintén csak egy bélyeg, egy bos... (2013.10.09. 09:53) Honnantól pedofília?

Gyerekes problémák

2013.04.21. 21:55 titti79

Nem leszek népszerű ezzel a poszttal, DE... (most melyikkel leszek, de komolyan)

Arra jutottam, hogy semmi sem tesz tönkre olyan hatékonyan egy kapcsolatot, mint egy gyerek (esetleg kettő). Főleg, ha adott két rendkívül önző és éretlen ember, mint mi Gáborral.

Mindig észreveszem hogyha neadjisten kettesben vagyunk, és nem ugrálnak a fejünkön a kölykök, tökéletes harmóniában, veszekedés nélkül, rengeteg dugással nagyszerűen el tudjuk magunkat foglalni.

Ugyanakkor ha ott vannak a gyerekek (az esetek nagyobb része nyilván), akkor rögtön megy a feszkó: megint beszart; vedd már fel, én nem bírom; miért nem fogadsz szót; meg fogok őrülni; mi a faszért adtad oda neki a távirányítót; kikapcsolom a mesét; ne üvölts, add rá a cipőt; ne azt, a másikat; kakaót kérek; nem mert most mostál fogat; de akkor is kakaót kérek; de akkor sincs több; DE AKKOR IS KAKAÓT KÉREK; NE ÜVÖLTS, MERT FELÉBRED AZ ÖCSÉD! Nincs szünnap, nincs betegszabadság. Mindig, minden pillanat csak róluk szól, én és a férjem sehol nem vagyunk. Mire elalszanak, elájulok a fáradtságtól. Ha leadom őket nagyszülőknek, akkor azalatt dolgozom, meg éjszaka, meg hétvégén.

Legtöbbször embernek sem érzem magam, nemhogy nőnek, vagy bármilyen szexuális lénynek. Egy szar robotnak, akinek ráadásul még boldognak és kiteljesedettnek is kéne éreznie magát a gyerekeitől, nem egy rakás szarnak. Fáradtság, lelkifurdalás, kiborulás, még több lelkifurdalás.

Csapdában érzem magam? Igen. Okolhatok érte valakit? A gyerekeket nyilván nem, nem ők kérték, hogy megszülessenek (irracionálisnak viszont ér lenni). Szóval kit okolok? Magamat és a férjemet. És kit bántok? Magamat és a férjemet.

A szexuális szabadosság menekülőút lenne? Sok tekintetben valószínűleg igen. A tudatalattim le akar bukni, hogy kiléphessek ebből a házasságból, ebből a családból, ami felfal elevenen (más kérdés, hogy innen csak a halál ment meg, és ez egy nagyon kellemetlen gondolatsort indít el, úgyhogy ide ne menjünk). Vagy csak teljesen primer módon töltekezni akarok valami rettentően nem konvencionálisból, hogy feltankolva túléljem vele a mindennapokat?

Biztos vannak olyan párok, ahol a gyerek valóban kiteljesíti, megkoronázza a kapcsolatot, őszintén remélem, hogy a többség így van vele, és én vagyok abnormális. De nekem ez egy pokol. Egy lélekölő, testileg felőrlő, szellemileg lerohasztó, rohadt rabszolgamunka. Egy pillangó vagyok, aki mezőn szálldosás helyett oda van szögezve egy baszott nagy fásládához, és így próbál a levegőben táncolni.

A libidóm a béka segge alatt - visszaesett oda, ahonnan az elmúlt pár hétben fel tudtam vakarni.

OK, most nem ennek van itt az ideje, értem. Majd 5-10 év múlva, amikor már önállóbbak lesznek. Én meg egy megkeseredett vén szottyos negyvenes, akit lenéniznek. Gyönyörű, csodálatos kilátások.

(Persze, mentegetőzöm, szar napunk volt, és most egész éjjel dolgozni fogok. Egy kávé. Még egy kávé. És indítunk.)

34 komment

Címkék: agresszió gyerekek problémák libidó

A bejegyzés trackback címe:

https://ferjcserelo.blog.hu/api/trackback/id/tr295238232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrbateman 2013.04.22. 05:56:41

Hát igen, így van ez.

Viszont, amikor átöleli a lábadat és azt mondja "szeretlek", akkor rájössz, h. mégiscsak megérte.

túmaccs · http://tumacska.blog.hu 2013.04.22. 08:20:50

hm. vén szottyos negyvenes. :D van élet a halál után béjbi! :P
viszont: ezzel szerintem minden nő és minden pár megküzd. nem egyszerű pláne egy olyan nőnek, mint amilyen én is vagyok, akinek nem elég csak otthon lenni és gyereket nevelni, mert kell valami, bármi, ami más, ami több. én úgy indítottam, hogy szigorú napirendet csináltam magamnak, és mikor már kiráztam a kisujjamból a gyerekek-háztartás című történetet, akkor bölcsi. mert éreztem, hogy egyébként begolyózok. kell az idő magamra. és tanultam. és jóóóóóóóó volt. mert ezt magamért tettem. és nem volt lelkifurkám, meg semmi ilyesmi. nagyszülők szóba se jöttek, mert messze voltak. szóval, bölcsi, tanulás, munka. volt egy fél napom. ami fárasztó volt így, mégis feltöltött. mert gyerektelen volt. így ment. viszont az állandó egyensúlyozás és néha, ha túlszaladtam a saját dolgaimmal persze jött időnként a lelkiismeretfurdalás. és végig, amíg fel nem nőttek, ez az állandó harc az idővel, a saját és az ő igényeikkel....de nem volt más lehetőség, mint megoldani. de fárasztó volt, igen. és szép is. így egyszerre. én ott követtem el a hibát, hogy nem álltam a sarkamra és nem hajtottam ki az apjukból annó, hogy aktívabban vegyen részt a dolgokban. pedig kihajthattam volna. honnan tudom? mert amikor besokalltam és keményen a sarkamra álltam, azért aktivizálni lehetett. szóval: gáborral kell nektek valahogy dűlőre jutni eme kérdésben, szerintem. bár, nyilván nem lesz egyszerű.
és hogy nem konvencionális a megoldás, amin gondolkodsz? dehogynem. sokkal többen oldják így meg az otthonról menekülést, mint gondolnád....csak kár, hogy ettől az otthoni még nem lesz jobb. és még a szeretőnek is be kell férni valahova. ha pedig ő beférhet, más is beférhet helyette. ami téged is örömmel tölt el, mégse a szétfelé megyünk felé tart.persze, lehet, csak én gondolom így.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.22. 09:38:22

@túmaccs: Jó, hét a 20-as oldalról a 30-as is szottyosnak tűnt. lehet, hogy az is vagyok.
biztos én vagyok kevés.
teljesen logikusnak tűnik, amiket írsz, meg egyet is értek. de hajnali 4ig dolgoztam, és amikor ma reggel végre mindenkit kipakoltam (napközi, nagymama, munkahely), akkor nagy volt a kísértés, hogy egy pici kormánymozdulattal belerohanjak a szemközti sávban jövő teherautónak, és soha többet ne kelljen foglalkoznom semmivel.
Nem tettem, hazaértem, bőgtem fél órát, és folytatom.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.22. 09:46:50

Na, abbahagytam, mert baszósblogból mindjárt átmegyünk depressziósanyablogba, és egyikünk sem erre szerződött.. :S

Kis szürke óriásfehéregér 2013.04.22. 11:31:05

@titti79: pedig lenne igény erre is. Nekem kifejezetten jó volt azt olvasni, hogy ezexerint ezzel a problémával nem vagyok egyedül. Pontosan ugyanezt élem meg nap, mint nap...

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.22. 11:59:09

@Kis szürke óriásfehéregér: nem akarom mondani, hogy örülök, de azért örülök, hogy nem vagyok egyedül :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2013.04.22. 20:53:40

@titti79: Nem vagy egyedül, ez tény, sokan csak a szirupos részét vallják be a gyereknevelésnek, mert szégyellik, hogy néha igenis a falhoz vágnák őket (persze nem teszik), vagy széttörnék dühükben a lakás berendezését, úgy feldühítik (ezt sem teszik), és néha mit kell szegény autónak is kibírnia csikorogva-nyikorogva-füstölve, mert a gyereken mégsem lehet elverni a port azért, amiről legtöbbször nem is tehet...
Szégyen vagy sem, de felüdülés számomra apás hétvégéken az egyedüllét bizonyos szempontból.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.22. 21:03:41

ennek a kurva napnak csak nem akar vége lenni sehogy sem

no mail, no problem 2013.04.23. 03:39:59

"Biztos vannak olyan párok, ahol a gyerek valóban kiteljesíti, megkoronázza a kapcsolatot, őszintén remélem, hogy a többség így van vele, és én vagyok abnormális"

azt hiszem a család melletti érvek közül ez az egyik legnagyobb, legálszentebb hazugság. eddig jobbára csak azoktól a férfiaktól hallottam, akik ha nem is kúrtak le minden szembejövő nőt, de megpróbálták. (esetleg még a megalázott nőiktől.) még meg is indokolták, h a nejüknek nincs kedve, elhagyta magát, mindig fáradt, etc, etc. mert nem bírta hozni a szexistennőt a fullos házimunka plusz az n darab gyerek mellett. ha mégis hozta, akkor feleségként volt alkalmatlannak titulálva, mert elhanyagolja a háztartást és gyerekeket. azt hiszem, a hagyományos szerepmodellben híveí a legaljasabbak ezen a vonalon.

btw nem tudom, tudod-e, de az átlag negyven feletti nők libidója az átlag húsz körüli kisfiúkéval van pariban, szóval nagy eséllyel számíthatsz szép évekre. (ez a magyarázat arra, h a 40-50 körüli nők miért szeretik a toy boy-okat.) és addigra a gyerekek is felnőnek, ugye.

másrészt húszas oldalról - leginkább az elejéről - 30 és 60 között egy egymástól szinte megkülönböztethetlen homogén massza van. a szottyos öregek, igen. én is így láttam, 20 évvel később jöttem rá, hogy sok esetben az az egykor évtizedesnek tűnő korkülönbség jó, ha öt év valójában. a kettő között meg 30-35 évesen voltam jó fej öreg a friss diplomásoknak, hehe.

@Enchantée: mert a szirupos rész az elvárás. és hagyományos szerepmodellt játszók között ebben konszenzus is van, h ilyen az élet. és elvárják, h megjátszd, te meg szégyelled, ha nem aszerint gondolkodsz, ami a természetesnek nevezett, és azt hiszed, h te vagy a kivétel. nem, te legalább magaddal őszinte vagy. meg anonim módon egy blogban, ami hála istennek nem címlapos.

estrella_ 2013.04.23. 09:56:18

@no mail, no problem: "ez a magyarázat arra, h a 40-50 körüli nők miért szeretik a toy boy-okat" - és bakker, ez fordítva is működik, nekem annyira fura, hogy olyan pasik kezdenek ki velem, akik majdnem a gyerekeim lehetnének. :D

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.23. 10:14:07

@estrella_: @no mail, no problem: nálam még ez a kor nem jött el :) ha az első randin összejön, még akkor is csak 15 éves lenne a gyerekem :)

estrella_ 2013.04.23. 10:31:58

@titti79: persze, csak a reményt nyújtjuk, hogy banyakorban is van még flört meg szex (mondjuk no mail akár pasi is lehet, szóval csak a magam nevében írva mindezt) ;)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.23. 11:58:49

@estrella_: Amúgy ha megfordítjuk a szitut, akkor is működik: a kapuzárási pánikoló negyvenes pasik, meg a tini babáik. És az a közös bennük, hogy pont annyira bénák mind a ketten :) #gonoszvagyok

AdélAnita · http://levelekrolunk.blog.hu/ 2013.04.24. 19:52:36

Nagyon tetszik amit írtál. Különösen az a része a hibáztatásról, mert annyiszor hallottam már mástól is hogy a családosdi bizony nem habos torta. A gyerekezés meg különösen nem az. És mikor megkérdeztem hogy mégis hogy a fenébe lett ott az a gyerek? Ki akarta hogy legyen? Akkor a válasz mindig az, hogy én könnyen beszélek mert nekem nincs.
Valóban nincs. Mert én így döntöttem.
Akinek van annak meg azért mert ő úgy. (már a nőknek, mert a férfiaknak nem minden esetben ugye...)
Biztosan nem könnyű, sőt, biztosan nagyon nehéz.
És gondolom ez nem segít, de nekem nagyon tetszik hogy vállalod hogy nincs cukormáz, és tisztában vagy azzal is hogy azért nincs mert te másként döntöttél.

bodesco 2013.04.26. 16:24:10

Pontosan tudom miről beszélsz, nekem is voltak rosszabb napjaim, amikor pont így voltam vele. Pedig nekem a feleségem volt otthon egész nap a gyerekekkel, én csak munka után, lefekvésig vettem ki a részem a dologból.
Míg a kollégáim sportolni, biciklizni, szórakozni mentek, én loholtam haza, hogy a feleségemnek segítsek, mert persze késő délutánra neki is elég volt az egész napos hajtásból.
Körülbelül el lehet képzelni, hogy néztünk ki esténként, mikor a gyerekek elaludtak. Erre még rájött egy, két, vagy több éjszakai felkelés, így reggel sem voltunk kipihentebbek.
Nem tudom, a tieid milyen idősek, nálunk 7 és 5, és most kezd könnyebb lenni. Egyre többször kifejezetten élvezetes a gyerekekkel az időtöltés. Társasjátékozunk, kirándulunk, segítenek mindenben, még ha csak hátráltatnak is ezzel, de legalább elfoglalják magukat. A nagyobb néha elmegy a barátaihoz, ha a barátja jön hozzánk nem igénylik, hogy pátyolgassuk őket.
Szóval mi már látjuk a fényt az alagút végén.... és azért annyira még nem vagyunk öregek, hogy alkalomadtán 1-1 szex beleférjen.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.04.26. 17:26:21

@bodesco: Köszi, én is erre gyúrok, hogy picit nagyobbak legyenek :) most még nagyon picik.

fddd2b42c308148470b7140279ce8a4e 2013.05.09. 13:02:42

Sziasztok,

Csak most találam ide, pótlom az elmaradást. Klassz blog, abba ne hagyd! :)

@bodesco:
egy-az-egyben mi is ugyanígy voltunk. 5 és mindjárt 7. Most már sokkal könnyebb, mint amikor picik voltak. Régebben rendszerint az volt, hogy altatásnál én beájultam a gyerek mellé (Apa, maradj itt velem...), Asszonykám meg a tv előtt ájult be valami film alatt (de jó, végre nézhetek valamit).

Mondjuk én kurva optimista vagyok mindenben, a gyerekek miatt sose voltam magam alatt, általában a dolgok pozitív oldalát veszem csak észre. Asszony viszont volt. Akkor jött, hogy akkor most nagyszülők, mi meg reset. Meg kefélés.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.05.12. 16:15:32

és akkor hogy miért nem akarok gyereket? :D

szereto · http://szeretom.wordpress.com 2013.05.13. 22:58:10

Bocsi, hogy beleszólok. Csak jelzem, hogy mostanság válik egyáltalán kimondhatóvá, hogy a gyereknevelés alapjában egy elképesztő nagy szívás. Főképpen a nőknek. A mi (gyereket nevelő nők) esélyeink az emberhez méltó életre (ebben az országban- ezt mindig tegyük hozzá) kb 30%- kal esnek vissza még akkor is, ha értékelhető partnerünk van és nem egy herével kell együtt élnünk.
Érdemes megvizsgálni, hogy miért is akar az ember gyereket akkor, hiszen számtalan női életen láthatjuk a család pusztítását, aztán mégis emellett döntünk. Több variáció létezik, de ezt most hosszú lenne kifejteni.

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.05.13. 23:08:20

@szereto: nem veszem beleszólásnak, sőt. tök jó, hogy már ki meri mondani pár ember. pár nő. A miért: hát, biológia, meg a társadalmi nyomás. Nekem személyesen nem a legjobb indokaim voltak azt tudjuk.

szereto · http://szeretom.wordpress.com 2013.05.13. 23:17:25

@titti79: És megfelelési kényszer és "lehetőség", hogy valaki fölött én (ez itt általános én) gyakoroljak kontrollt, meg bilincs, ami a házasság (és a férfi) köteléke, és lehetőség az önmegvalósításra.
A mai társadalomban a hagyományos férfimodellel börtön és csapda. Ln ezt a posztot nagyon értékesnek tartom, mert még azon is túllép, ameddig már azért sokan eljutottak, hogy tudniillik "imádom őket, semmiért nem adnám, semmit vissza nem csinálnék, mert ők életem értelmei, de" Na, a de után jön az érdekes. Finoman, szelíden, a homokozó partján szemlesütve elmesélve. Ez itt így kemény és szókimondó. És így is van.

cydark 2013.05.29. 14:43:58

Nem tudom régen hogy oldották meg de a mai jó anya képbe valóban sok család belerokkan, és nem nagy vigasz hogy 40 fölött "szabad" lesz az ember :)

titti79 · http://ferjcserelo.blog.hu/ 2013.05.30. 09:05:43

@cydark: ezen én is szoktam gondolkodni, hogy hogy a picsába ne döglöttek bele. csak a nagycsaládra tudok gondolni, rokonok egymás hegyén hátán, eloszlik a felelősség. én is így élek túl, nagymamák.

whale 2013.05.30. 09:18:46

@cydark: 40 fölött vagyok és tegnap volt a legkisebb kislányom első szülinapja...:DDD

cydark 2013.05.30. 09:26:22

@whale: gratulálok :) reload? Gondolom a nagyobbak már azért imitt-amott besegítenek.

whale 2013.05.30. 09:27:34

@titti79: Parasztiában nagyjából lexarták, 5 éves korától meg ment libapásztornak. Már amelyik megérte, ugye.
Polgáriában meg nevelőnő, cseléd. Márai ír erről szépen. Ő pl. az apját 10 éves koráig csak a reggelinél, meg vacsoránál látta, utána meg koliba ment.
Ezred akkora só sem volt körítve a kölykök köré, mint most. A család RÉSZEI voltak, nem a közepe...

whale 2013.05.30. 09:31:21

@cydark: A nagyok már kamaszok. Eléggé.:) Szóval szeretik, de ritkán jönnek, mivel mindig van fontosabb dolguk. Asszem kicsit a zsákjuk is tele van a kistesókkal, mivel összesen 4 van nekik.:) Nyilván az első kettő még vicces volt, aztán rájöttek, hogy ez azért őket is érinti rendesen.:DD

whale 2013.05.30. 09:37:32

@titti79: Az együtt élő nagycsalád meg szerintem a leggyilkosabb dolog, ami történhet egy házassággal.
A témában qrva jó a Tarr Béla első? filmje a Családi tűzfészek. A tecsőn nézhető talán.

William_Harford · http://erotikusmemoar.blog.hu/ 2013.05.30. 10:14:09

@titti79: Meg a nagyobb testvérek. A sokgyermekes családokban máig így van: azt mondják, távolról sem növekszik a gyerekek számával arányosan a gondoskodás terhe, mert a nagyobbak kényszerűen-automatikusan átvesznek a szülői szerepekből. Pl. garantáltan nincs "unatkozom-szórakoztass" hiszti.
Nem adtam ötletet? :)

whale 2013.05.30. 10:18:40

@titti79: Most, hogy szó volt róla, előtúrtam. Régen olvastam már, de még mindig nagyon tetszik. Egy kis reggeli irodalom.:)

"Már a reggeli úgy festett, mint valamilyen családi ünnepség, névnap vagy lakodalom. Apám frissen beretválva, enyhe kölnivíz- és brillantinszagot árasztva érkezett a fürdőszobából a körülményesen megterített reggelizőasztalhoz, dohányszínű házikabátjában helyet foglalt az asztalfőn, kinyújtotta kezét a helyi újság után – a klerikális újságot járattuk persze, melyet a püspök pénzén szerkesztettek s a püspöki nyomdában nyomtattak, a Felvidéki Újság-ot –, s átfutotta a híreket, amíg várta, hogy a meisseni, hagymamintás kannában „húzzon még a tea”. Ünnepélyes pillanat volt ez. E pillanatokban apa orra alatt ott feszült még a bajuszkötő, melyet csak az étkezéshez vetett le, s egy kis zsebkefével szabályosan kétfelé simította brillantinos bajuszát. Anyám szemközt ült vele, s az asztal két oldalán két pár gyerek leste a reggeli ünnepélyes celebrálását. A gyerekek kávét reggeliztek vajas zsömlével s télen rántott levest; ám az apai reggelinek szemlélete kárpótolt mindenért s felemelő érzésekkel töltött el. Oly méltóságosan, finoman reggelizett apám; dohányszínű, barna selyemhajtókás reggeli kabátja, pecsétgyűrűs, nőies, kis kezének könnyű mozdulatai, nyugalma és pater familiasi jóindulata minden reggelinél elragadtak. Illatos, aranybarna teát ivott, sok rummal, sonkát és lágy tojást evett hozzá, mézet és magyar vajat (a vaj miatt sokat háborúskodott anyámmal, aki takarékossági szempontból, vagy a jó ég tudja, miért, dán vajat vásárolt néha, s emlékszem egy hajnali drámára is, amikor apám meggyanította ezt az ármányt, felkelt a reggelizőasztaltól, s a „dán vajat” a klozetba dobta!), a kenyeret külön pirították neki, s elnéztem volna ezt a válogatott étkezést, ezt a „nagyvilági allűrt” sokáig. Ez a reggeli idill polgári istentiszteletnek tetszett. Ilyen lassú, választékos mozdulatokkal csak az készülhetett a napi munkára, aki már annyira beérkezett, hogy napközben nem érhették megalázó meglepetések. A valóságban apám akkor még nem is „érkezett be” különösebben; az osztály érkezett be, amelyhez tartozott, s ennek az odatartozásnak kisugárzó öntudata avatta ilyen méltóságteljessé magatartását és mozdulatait. Aki az osztályhoz tartozott s jó volt a minősítése, meglehetős nyugalommal kezdhette a napot."

"A gyermekek és a cselédek legtöbbször jó viszonyban éltek, valahogy a „felnőttek” s az „urak” világán kívül, kissé egymásra utalva, ugyanazon a társadalmi szinten. Anyám szigorúan megkövetelte, hogy udvariasan bánjunk a cselédekkel; megfenyített, ha feleslegesen követeltük meg szolgálataikat, s nagyon ügyelt, hogy a legcsekélyebb szívességet is udvariasan megköszönjük. Mikor apám átköltözött abba a tágasabb lakásba, saját házába, a konyha mellett nagy, boltíves szobát rendeztek be cselédszobának; de nem hiszem, hogy akadt még egy tucat háztartás a városban, ahol a cselédeket külön szobákban altatták. Szőke varkocsos., kedves pesztonkaarcok vonulnak fel gyermekkorom idejéből emlékezetemben, bocinézésű, tizenöt-tizenhét éves szlovák leányok a környékbeli falvakból, akik posztócsizmában, a szegényebbje bocskorban érkezett szolgálatba, vállukon azzal az igénytelen motyóval, egy váltás fehérneművel, imakönyvvel és szentképekkel, s úgy érkeztek és tűntek, névtelenül, szinte személytelenül, mintha mind egyetlen nagy család ikertestvérei volnának. Külön nem emlékszem már egyiknek arcára sem, de látom őket, rongyaikba bugyolálva, amint nedves, szipogó orral beállítanak télvíz idején az öles hóval borított falvak egyikéből, Kavecsánból vagy Miszlókáról, a vályogból épített parasztházakból, ahol karácsonyra már elfogyott a zabkenyér, s a lányokat beküldték szolgálatra a városba. Négy-öt forint volt egy ilyen leány havi bére, de persze csak több hónapos szolgálat után, mikor már kitanult valamennyire, s nem tört el mindent, amit a kezébe vett. A „bakázás” tilos volt, minden hónapban egyszer, legföllebb kétszer távozhatott el a lakásból a mindenes cseléd, vasárnap délután néhány órára – négyre végeztek a mosogatással, ötre felöltöztek, fél nyolcra már vissza kellett menniük."
"A cselédek mellett a ház állandó vándorai voltak a mosónék, vasalónék
s a varrónék, ezek a kültelki frájlák, akik már kisasszonyosan öltözködtek s veszedelmesen hatottak a család növekedő, nyugtalankodó fiúgyermekeire. Sok polgári családban elvárták a fiatal parasztcselédektől, hogy a ház úrfiait átsegítsék a pubertás nehéz idején, s rendelkezésükre álljanak testük intimebb szolgálataival is. Gyakran hallottam polgári szülőktől, amint elégülten adták elő, hogy serdülő fiuk mellé sikerült csinos, fiatal pesztonkát szerződtetni, mert ezek „mégis egészségesebbek”, mint a nőszemélyek, kikhez a kamaszodó fiúk első szükségükben fordulni szoktak. Ha a cseléd teherbe jutott az úrfitól, kitették, s a gavallér polgári nagyapa, a snájdig kölyökapa helyett bizonyos kacér és somolygó büszkeséggel fizetgette a nyolc-tíz forint tartásdíjat."

whale 2013.05.30. 11:05:39

@titti79: Ugye, hogy ugye? Tessék sok Márait olvasni, ha eddig kimaradt.
süti beállítások módosítása